کد خبر: ۸۴۳۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

سرلشکر سلامی: استخوان‌های دشمن را خرد کرده‌ایم/ آمریکا از منطقه فرار کرد‌

فرمانده کل سپاه گفت: در همه نبرد‌ها استخوان‌های دشمن را خرد کرده‌ایم و همانطور که می‌بینید دشمنان با ذلت از منطقه فرار کردند و از این به بعد هم دیگر جایی در این منطقه نخواهند داشت.
سرلشکر سلامی: استخوان‌های دشمن را خرد کرده‌ایم/ آمریکا از منطقه فرار کرد‌
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت ۲۰۰۰ شهید شهرستان سبزوار که با حضور مسئولین لشکری و کشوری، خانواده‌های شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و قشر‌های مختلف مردم امروز (پنجشنبه) در سالن شهید الداغی توحیدشهر سبزوار برگزار شد، اظهارداشت:هر شهر و دیاری به واسطه تاریخ خود، عالمان بزرگش، رویداد‌ها و حوادث، قهرمانان و شهدایش و همچنین حماسه‌هایی که مردم آن دیار خلق کردند شناخته می‌شود.  سبزوار به عنوان یک تاریخ نمادی از یک تمدن به نام اسلام است. سرزمینی که گوهر وجودی عالمان با فضیلت در آن پرورش یافتند و جلوه‌گاه درخشش فقاهت در وجود فق‌ها شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: ۲ هزار شهید سبزوار بر روی زمین کهکشان ستارگان پرفروغ را ساختند. آن‌ها صادق بودند و به عهد خود وفا کردند، خانه‌شان میقات جهاد شد و در جبهه طوافی حسینی کردند.

سردار سلامی در ادامه با اشاره به شهادت حمیدرضا الداغی گفت: در این سرزمین، چشمه‌سار غیرت از خون یک شهید جوان رشید جوشید و سبزوار نماد غیرت شد و آوازه این شهر را در جهان گسترش داد. شهید الداغی آن جوان رعنا، با احساس و جوانمردی و با روح و غیرت ابوالفضلی که در وجودش موج می‌زد در دفاع از ناموس این سرزمین جان خود را به تیغ زد و افتخار همه ایران شد. همین یک شهید کافی است که این شهر را بلند مرتبه گرداند. شهیدان نسبت به تکلیفی که بر عهده داشتند آگاه بودند. آن‌ها از تاریخ صدر اسلام آموخته بودند که اگر در حوادث سهمگین امام مسلمین راه یاری نکند حادثه مسجد کوفه تکرار می‌شود؛ آن‌ها یقین داشتند اگر به میدان نروند و غیرت را مقدمه جهان قرار ندهند و اگر اسلام را بر پدر، مادر، همسر و فرزند ترجیح ندهند و آرزو‌های زیبای خود را در قربانگاه اعتلای اسلام نکنند حادثه عاشورا تکرار می‌شود.

اسلام بدون جهاد و شهادت باقی نمی‌ماند

سردار سلامی تصریح کرد: کار شهیدان ما هدیه جاودانگی به این ملت بود. شهادت رمز جاودانگی است. اسلام بدون جهاد و شهادت باقی نمی‌ماند. اسلام حق است و مستکبران آن برنمی‌تابند. زیرا اسلام کلمه حق است. مستکبران این کلمه را برنمی‌تا‌بند و با حق می‌ستیزند و همانطور که در صدر اسلام همه کفار با هم در مقابل رسالت پیامبر (ص) ایستاد تا نور خدا را خاموش کنند. کفار، منافقین و خائینن به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی ۴۵ سال است از هر زاویه می‌خواهند به سرنوشت این ملت ورود پیدا کنند، اما ما در متن حوادث رشد کرده‌ایم ما دشمنانمان را میشناسیم و می‌دانیم به دنبال چه هستند. آن‌ها می‌خواهند نور خدا را که بر رخسار انقلاب اسلامی جلوه‌گر شده خاموش کنند. آن‌ها نمی‌خواهند ملت ایران اسلامی عزیز، مقتدر، مستقل، آزاد و مومن به خدا باقی بماند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمن برای تحقق این طرح خطرناک به دنبال اشغال زمین، تغییر نظام و از بین بردن اسلام است. اگر به سرزمین‌های اسلامی سر بزنید متوجه خواهید شد که با مسلمانان چه کرده‌اند. آن‌ها با دروغ‌پراکنی به دنبال تسخیر قلوب جوانان ما و کمرنگ کردن باور‌های آن‌ها هستند. دشمن در رویای شیطانی خود به دنبال آن است تا عفت، پاکدامنی و پاکیزگی را از مردم ما بگیرد. : شهدای سبزوار نگذاشتند دشمن به این اهداف شوم خود دست پیدا کند. شهیدان با نثار خون خود امنیت، آزادی، اقتدار، شرافت و کرامت را برای مردم ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

هیچ قدرتی یارای ایستادگی در مقابل ایران را ندارد

وی ابراز داشت: اینکه ایران در جهان می‌درخشد و هیچ قدرتی یارای ایستادگی در مقابل آن را ندارد به برکت خون شهیدان است. پیشرفت‌های جمهوری اسلامی مرهون شهداست. این کشور تا ابد بر خون مطهر شهدا استوار است چراکه آن‌ها بعنوان حجت‌های خدا میدان‌ها را ترک نکردند و همه آینده خود را فدا کردند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: خانواده شهدا کار بزرگتری کردند. آن‌ها بر مصیبت عزیزان خود ایستادند و به مردم روحیه بخشیدند و الگوی ایمان، صبر مقاومت و ایستادگی شدند. دشمن ۴۵ سال است که در حال جنگ با نظام جمهوری اسلامی است، اما در برابر مقاومت و عظمت ملت ایران زانو زده است. امروز استخوان‌های دشمنان خرد و دچار پوکی استخوان شده اند، عقب نشسته مسیر را گم کرده، سرگردان و حیران هستند و با نگاه کردن به صورت آن‌ها نشانه‌های افسردگی و شکست را می‌توان مشاهده کرد. دشمن با وجود شکست‌های مداوم باز هم از توطئه‌های خود دست برنداشته است، خود را فریب داده و به آینده مبهم دلخوش کرده است، اما بداند ملت ایران روشن و بیدار است و می‌داند چگونه از هویت، عزت، استقلال و آزادی و اسلام دفاع کند. ملت ایران در مسیر مقاومت صبور است و سختی‌ها را طی می‌کند و تحمل سختی‌ها توسط ملت ایران، از نصرت و معجزات الهی است و به برکت صبر و مقاومت ملت رشید ایران، دشمنان در هیچ جدال و نبردی با جمهوری اسلامی موفق نبوده اند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در قلب یک تهاجم جهانی روانی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قرار گرفته و این طراحی دنیای استکبار است تا ملت ایران را وادار به تسلیم کند. ملت ایران به نصرت الهی و صبر مردم، تحریم اقتصادی و سِحر دشمنان را باطل کرده است در واقع این صبر، باطل السحر فتنه‌های فرهنگی، اقتصادی، روانی و سیاسی دشمن است و تحریم نسخه تسلیم ملت ایران بود که صبر مردم آن را از بین برد. 

سردار سلامی بیان کرد: ملت ایران به واسطه شهدای سربلند، به جهان نشان داد که شکست ناپذیراست، مردم این سرزمین اسطوره‌های بزرگ و سرزمین سرداران شهید سلیمانی، شوشتری و شهید باغانی و دیگر شهدای سرافراز سر در برابر دشمن خم نمی‌کنند. امروز پژمردگی، ناتوانی و عجر به سرزمین‌های دشمن هجرت کرده و ترس، جهل، سستی و ناکامی در سرزمین‌های دشمن آشکار شده است.

دشمن می‌خواهد نور خدا را خاموش کند

فرمانده کل سپاه گفت: تظاهرات چند صد هزار نفری طی چند ماه اخیر در سرزمین‌های اشغالی و ناتوانی صهیونیست‌ها در تامین امنیت دیده می‌شود و نیز مشکلات برخی کشور‌های غربی، که روی اعصاب و روان ملت ایران راه می‌رفتند، نمایان شده، اما در مقابل درخشش و بیرق جمهوری اسلامی در جهان برافراشته‌تر شده است.  دشمن می‌خواهد نور خدا که جلوه گر در رخسار انقلاب اسلامی شده را خاموش کند، عزت و استقلال ما را بگیرد، آن‌ها در پی تغییر نظام‌ها و تسخیر جهان اسلام هستند و ببینید که چه بلایی بر سر مردم مسلمان در کشور‌های منطقه آورده اند. دشمن با تحریم و فشار سیاسی، وارد شده و رسانه‌های خود را بسیج کرده تا با دروغ‌پراکنی، قلب و ذهن جوانان را تسخیر و نسل جوان را نسبت به ارزش‌های اسلامی نماز، حجاب، عفت، پاکدامنی، طهارت و پاکی ضعیف کند و این رویای شیطانی دشمنان ماست.  شهدا با نثار خون خود اجازه ندادند دشمن به اهداف شوم خود نزدیک شود، خون بهای شهدا که، ولی فقیه و نائب امام عصر (عج) را همچون نگین زیبای یک انگشتر در حلقه مهر خود گرفته اند امنیت، آزادگی، عزت، اقتدار، شرافت و کرامت ملت است؛ امروز ایران اسلامی در جهان می‌درخشد و هیچ قدرتی توان رویارویی با ما را ندارد و کشور ما بر استوانه‌های خون شهدا تا ابد باقی است.

سردار سرلشکر سلامی گفت: کنگره و یادواره‌های شهدا، مجالسی سرشار از روحانیت، معنویت، اخلاص، عاطفه، خاطره، ایثار و حماسه است و حضور در جمع مردم وارسته، دلبسته خداوند و تجلیل‌گر شهدا توفیقی است که نصیب ما شده است. زیباترین و دل انگیزترین واژه‌ها و عبارات را نایب امام عصر (عج) رهبر معظم انقلاب در توصیف شخصیت، منزلت، هویت و تاریخ و فرهنگ مردم سبزوار و نیشابور بیان فرمودند و از شهیدان، از ارزش ها، از حماسه‌ها و خاطرات ماندگار شهدا و مجاهدان این دیار سخن گفتند. هر جامعه و شهر و دیاری به واسطه عالمان، تاریخ و قهرمانانش شناخته می‌شود و سبزوار خود به تنهایی یک تاریخ است، نمادی از یک تمدن به نام اسلام است، سرزمینی که گوهر وجودی آن عالمان بافضیلت، فقها، ادبا و شاعران بزرگی همچون حکیم سبزواری و حمید سبزواری است. حماسه سربداران، مردمانی که همواره در جستجوی سربلندی، آزادگی، اسلام و جاودانگی شخصیت خود بودند و تاریخ ماندگار و ۲ هزار شهید دیار مومن، انقلابی، متصل به غدیر و ریشه‌دار در تاریخ اسلام، شجره ولایت و شهادت بیانگر آن است. در این سرزمین، چشمه سار غیرت از خون یک جوان شهید تازه به خیل شهدا پیوسته جوشید و سبزوار را نماد غیرت کرد و آوازه سبزوار را در جهان گسترش داد، جوان رعنا، زیبارخسار و جوانمردی که روح و غیرت ابوالفضلی در وجودش موج می‌زد و در دفاع از حرمت و نوامیس مسلمانان به شهادت رسید و این شهر را تا عرش رفیع و بلندمرتبه کرد و افتخاری برای همه ایران شد.

چهار عنوان کتاب دفاع مقدس در سبزوار رونمایی شد

همزمان با برپایی اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید دیار سربداران، چهار عنوان کتاب با درونمایه دفاع مقدس، روز پنجشنبه با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استاندار خراسان رضوی در سبزوار رونمایی شد.

 این آثار به نام‌های "افسر بی بی، یاس"، "خونین شلمچه"، "زیباترین استقبال" و "دیگر گریه اش را ندیدم" در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس در منطقه غرب خراسان رضوی منتشر و رونمایی شد.

این کتاب‌ها بیان خاطرات، روایتگری، تاریخ شفاهی و زندگی‌نامه شهدای دفاع مقدس غرب خراسان است که به قلم چهار نویسنده تدوین، منتشر شده است.

گفتنی است؛ آیین رونمایی از تمبر ویژه کنگره ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید دیار سربداران از دیگر برنامه‌های جانبی این آیین معنوی و رویداد فرهنگی بود.

این محفل شهدایی پس از پخش پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم و عوامل کنکره ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید سبزوار آغاز شد.

 اجلاسیه کنکره ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید دیار سربداران با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، علما، طلاب، روحانیون، نخبگان، مسئولان ارشد کشوری، لشکری، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم در سالن ورزشی اختصاصی هندبال شهید حمیدرضا الداغی این شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، سرود، سخنرانی، روایتگری، مرثیه‌سرایی و مداحی و تجلیل از خانواده‌های شهدای دیار سربداران برخی از برنامه‌های کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران بود.

طی سال‌های اخیر و در راستای برگزاری همایش ملی بزرگداشت شهدای دیار سربداران، بیش از ۱۵ کمیته اصلی برای برگزاری این رویداد فعال شده است و فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی مختلفی شامل تولیدات ماندگار فرهنگی، تدوین کتاب، فیلم، سرود، ساخت آثار نمادین، تبلیغات و فضاسازی محیطی، نامگذاری معابر و خیابان‌ها به منظور بازشناسی نقش شهیدان در ابعاد مختلف انجام شده است.

علاوه بر آن تدوین کتاب مرجع اطلاعات دیار سربداران در دوران دفاع مقدس و نیز سامانه جامع اطلاعات شهدای این خطه از دیگر اقداماتی بوده که در راستای برپایی همایش ملی شهدای سبزوار اجرا شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین