کد خبر: ۸۴۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۶

اسقف منکر هولوکاست: دوباره باید شواهد را بررسی کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از اسقف‌های منکر هولوکاست، که واتیکان از وی خواسته است حرف خود را پس بگیرد، گفت که اگر شواهد برایش قانع‌کننده باشد، این کار را خواهد کرد. اما وی افزود «این کار، زمان می‌برد».

ه گزاش سرویس بین‌الملل آفتاب، ویلیامسون در یک مصاحبۀ تلویزیونی گفته بود اعتقاد ندارد یهودی‌ها در دوران هولوکاست، در اتاق‌های گاز قتل‌عام شده باشند.

روز پنج‌شنبه، واتیکان از ویلیامسون خواست پیش از آنکه بتواند به عنوان اسقف در کلیسای کاتولیک رم پذیرفته شود، حرف خود را پس بگیرد. اما وی گفت که قصد ندارد فوراً دست به این کار بزند.

این اسقف بریتانیایی‌تبار گفت: «از آنجا که می‌بینم تعداد زیادی افراد امین و باهوش وجود دارند که عقیده‌ای متفاوت از من دارند، باید مجدداً شواهد تاریخی [این مسئله] را بررسی کنم».

وی افزود: «این مسئله به شواهد تاریخی، و نه به احساسات، مربوط می‌شود. و اگر من چنین شواهدی پیدا کنم، حرفم را تصحیح خواهم کرد. اما این کار زمان می‌برد».

ویلیامسون که در آرژانتین زندگی می‌کند از پاپ بندیکت شانزدهم به خاطر اینکه این جار و جنجال را راه انداخته عذرخواهی کرده است، اما نظرات خود را پس نگرفت. 

وی همچنین گفته است که تنها دویست تا سیصد هزار یهودی در جنگ جهانی دوم کشته شده‌اند، و هیچ‌کدام از آنها در اتاق‌های گاز اعدام نشده‌اند.

به گزارش نشریۀ اشپیگل، ویلیامسون گفته است: «من بر اساس تحقیقاتم در دهۀ 1980، متقاعد شده بودم که نظراتم صحیح هستند. اکنون باید همه چیز را دوباره بررسی کنم و به شواهد نگاهی بیندازم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین