کد خبر: ۸۴۳۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

مرگ ۳ طبیعتگرد در ارتفاعات دره عشق چهارمحال و بختیاری

بر اثر ریزش کوه در ارتفاعات دره عشق چهارمحال و بختیاری سه طبیعتگرد فوت شدند.
مرگ ۳ طبیعتگرد در ارتفاعات دره عشق چهارمحال و بختیاری
آفتاب‌‌نیوز :

در ارتفاعات آبشار دره عشق منطقه مشایخ شهرستان کیار چهار طبیعتگرد بر اثر ریزش کوه دچار حادثه شدند که سه نفر در دم فوت و یک نفر دچار شکستگی شد.

نیرو‌های اورژانس و هلال احمر پس از اطلاع از حادثه بلافاصله به محل اعزام و در حال امداد رسانی هستند.

 به گزارش صدا و سیما، این حادثه امروز جمعه اتفاق افتاد و به گفته اهالی منطقه این طبیعتگردان غیربومی هستند.

تکمیلی/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: بر اثر ریزش کوه در منطقه مشایخ شهرستان کیار یک نفر مصدوم و چهار نفر جان خود را از دست دادند، این افراد طبیعت‌گرد و غیربومی هستند، هویت این افراد مشخص نیست.

مسعود مثنوی ۱۲ خردادماه از بروز حادثه برای تعدادی گردشگر در منطقه مشایخ حوالی آبشار تلخ و شیرین از توابع شهرستان کیار خبر داد و اظهار کرد: طبق آخرین آمار پنج نفر برای طبیعت‌گردی در این منطقه حضور پیدا کرده بودند و متاسفانه به‌علت ریزش کوه دچار حادثه شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: پس از وقوع حادثه برای این طبیعت‌گردان بلافاصله سه تیم امدادی و یک تیم پشتیبان شامل ۱۱ امدادگر به منطقه اعزام شدند و تا این لحظه چهار نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر پس از اقدامات درمانی تحویل اورژانس شد.

به نوشته ایسنا؛ وی با بیان اینکه جسد سه طبیعت‌گرد فوت شده رهاسازی و تحویل پزشکی قانونی شدند، توضیح داد: اما جسد یکی از حادثه‌دیدگان در زیر یک قطعه سنگ گرفتار است و تیم‌های امدادی در حال رهاسازی هستند. طبیعت‌گردان حادثه‌دیده در منطقه مشایخ شهرستان کیار غیربومی بودند و هنوز هویت این افراد مشخص نشده است.

منطقه مشایخ در نزدیکی بخش ناغان شهرستان کیار و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است و آبشار دره عشق که در این منطقه واقع است یکی از صعب العبورترین کانون‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری است.

اورژانس هوایی به داد پیرمرد بختیاری رسید

مرد ۷۰ ساله‌ای که از کوه کلار سقوط کرده بود با پرواز بالگرد اورژانس چهارمحال و بختیاری نجات یافت.

به گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری، حوالی ساعت ۷ صبح روز گذشته برای کمک به مرد ۷۰ ساله‌ای که از کوه کلار سقوط کرده بود در خواست خدمات اورژانسی شد.

با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه سریعا بالگرد اورژانس هوایی جهت نجات جان آن مرد به پرواز درآمد و مصدوم پس از انجام اقدامات درمانی مناسب به وسیله بالگرد اورژانس استان به بیمارستان کاشانی انتقال یافت.

این عملیات امدادرسانی با تلاش کارشناسان عملیاتی اورژانس هوایی استان و انتقال بیمار از ارتفاع ۱۱ هزار پایی با موفقیت انجام شد.

این ماموریت دوازدهمین مأموریت امداد هوایی در سال ۱۴۰۲ بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین