کد خبر: ۸۴۳۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

موافقت بانک مرکزی با کاهش نرخ سود وام نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی از موافقت بانک مرکزی با کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داد.
موافقت بانک مرکزی با کاهش نرخ سود وام نهضت ملی مسکن
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه که در نهضت ملی مسکن تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی تصویب و ابلاغ شد، اظهار کرد: هدف‌گذاری بعدی ما کاهش نرخ سود و پلکانی کردن آن است که اکنون از سوی بانک مرکزی پذیرفته شده؛ اما هنوز ناکافی است و باید نرخ را کم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی از پذیرش کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: با افزایش سرمایه صندوق ملی مسکن سود وام بافت‌های فرسوده را تامین می‌کنیم.

مهرداد بذرپاش افزود: در حوزه بافت فرسوده همین مبلغ در نظر گرفته شده، اما سعی داریم از منابع موجود، سرمایه صندوق ملی مسکن را افزایش دهیم تا آن پشتوانه‌ای شود که بتوانیم یارانه سود تسهیلات بافت‌های فرسوده را تأمین کنیم؛ این کاری است که در حوزه مسکن روستایی نیز انجام داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی ۱۸ اسفندماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره‌برداری از ۲۲۰۰ واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد درباره افزایش قیمت تمام شده قیمت نهضت ملی مسکن گفته بود: در حال حاضر با روش‌های دیگری را برای حل مشکل افزایش قیمت تمام شده واحد‌های نهضت ملی مسکن هستیم تا آورده مردم کاهش پیدا کند.

بذرپاش یادآور شد: نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۳ درصد است که با تاکید رییس جمهوری مبنی بر بالا بودن آن، این سود کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در شورای پول و اعتبار جلسه‌ای برگزار شد که وزارت راه و شهرسازی طرح خود را درباره نرخ سود تسهیلات و کاهش آن ارائه کرد.

او با بیان اینکه منتظر نظر کمیته مربوطه در رابطه با سود تسهیلات هستیم، افزود: تا پایان سال کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن به جمع بندی نهایی می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در قیمت تمام شده برای متقاضیان در آورده اولیه سختی‌هایی ایجاد شده و برای متقاضیانی که تحت پوششی نهاد‌های حمایتی هستند روش‌هایی برای کاهش قیمت تمام شده در نظر گرفته‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین