کد خبر: ۸۴۳۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت در پی تصویب لایحه سقف بدهی آمریکا در واشنگتن که فضای مثبتی در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرد و احتمال کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس، در معاملات روز جمعه افزایش یافت.
قیمت نفت صعودی شد
آفتاب‌‌نیوز :

بهای معاملات نفت برنت ۳۴ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش یافت و به ۷۴ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۰ سنت معادل ۰.۴۳ درصد افزایش، به ۷۰ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنجشنبه با ۲.۳ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با سه درصد افزایش بسته شده بود.

بازار‌ها با تصویب لایحه‌ای که سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت آمریکا را معلق کرد و همچنین سیگنال‌هایی از احتمال توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، دلگرم شدند.

این لایحه پنجشنبه شب به وقت آمریکا از سوی سنا تصویب شد و از نکول بدهی که می‌توانست بازار‌های مالی جهانی را به هم بریزد، جلوگیری کرد.

عامل دیگری که از بازار‌ها پشتیبانی کرد، انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بود که نشان داد واردات نفت هفته گذشته افزایش پیدا کرده است.

توجه سرمایه گذاران اکنون به نشست روز یکشنبه وزیران گروه اوپک پلاس معطوف شده است. وزیران کشور‌های تولید کننده بزرگ نفت درباره این که آیا برای حمایت از درآمد دولت، تولیدشان را به میزان بیشتری کاهش می‌دهند یا خیر، تصمیم گیری خواهند کرد.

کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس پس از کاهش غیرمنتظره ۱.۱۶ میلیون بشکه در روز که در آوریل اعلام شد، برای قیمت نفت مثبت خواهد بود. سیگنال‌های مختلفی درباره چنین کاهش تولیدی وجود داشته است و تحلیلگران بانک‌هایی شامل گلدمن ساکس اعلام کردند که کاهش بیشتر تولید از سوی اوپک پلاس بعید است و این گروه رویکرد انتظار و مشاهده را در پیش خواهد گرفت. سایر ناظران بازار هم به آمار ضعیف بخش تولید در چین و آمریکا اشاره کردند که کاهش بیشتر تولید از سوی اوپک پلاس را محتمل می‌کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: پس از یک دوره آمار ناامیدکننده بخش تولید که احتمال کاهش دوباره تولید اوپک پلاس را تقویت کرد، قیمت نفت در حال تثبیب شدن است.

گزارش شرکت آی اس ام که روز پنجشنبه در آمریکا منتشر شد، نشان داد شاخص مدیران مدیران خرید بخش تولید آمریکا از ۴۷.۱ واحد در آوریل، به ۴۶.۹ واحد در ماه مه کاهش پیدا کرده که هفتمین کاهش ماهانه متوالی بوده است. شاخص مدیران خرید پایین سقف ۵۰ واحد مانده که رشد منفی فعالیت بخش تولید در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار تولیدی که در چین منتشر شد هم تصویر گوناگونی را نشان می‌دهد. شاخص مدیران خرید بخش تولید کایشین/اس اند پی گلوبال چاینا، رشد بهتر از حد معمول را نشان داد که برخلاف آمار رسمی دولتی بود که از رشد منفی فعالیت کارخانه‌ای در ماه مه حکایت داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین