کد خبر: ۸۴۳۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

جزئیات واگذاری زمین دولتی به خانوار‌های دارای ۳ فرزند

دولت سیزدهم در راستای قانون جوانی جمعیت به خانوار‌های دارای سه فرزند که فرزند سوم آن‌ها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده، زمین‌هایی با قیمت بسیار پایین و اقساط ۱۰ ساله واگذار می‌کند؛ نکته قابل توجه این است زمین‌ها به کسانی که قبلا مسکن مهر دریافت کرده‌اند نیز تعلق می‌گیرد.
جزئیات واگذاری زمین دولتی به خانوار‌های دارای ۳ فرزند
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از برنامه‌های دولت برای تامین مسکن اقشار جامعه واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است. همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنان همزمان یا پس از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد مشمول این تسهیلات هستند.

در روز‌های اخیر ۳۰۰۰ قطعه زمین در شهر‌های استان یزد به خانوار‌های یزدی صاحب سه فرزند و بیشتر اهدا شد. قرار است به زودی خانواده‌های دارای سه فرزند در روستا‌ها و دیگر نقاط کشور نیز مشمول این زمین‌ها شوند.

 زمین‌های اهدایی به خانواده‌ها رایگان است و فقط هزینه آماده‌سازی زمین بعد از دو سال تنفس به صورت اقساط هشت ساله از متقاضیان دریافت می‌شود. متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ و ابلاغ ۲۴ آبان همان سال، وزارت راه و شهرسازی مکلف است امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن خانوار را برای خانواده‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر فراهم آورد و این خانواده‌ها می‌توانند صرفا برای بار دوم از کلیه امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند؛ بنابراین کسانی که قبلا از تسهیلات و امکانات دولتی در بخش زمین و مسکن همانند مسکن مهر استفاده کرده‌اند نیز مشمول دریافت زمین‌های رایگان خواهند بود.

این زمین‌ها در شهر‌های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر واگذار می‌شود. برای ساکنین شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر، زمین یا واحد مسکونی، بر اساس اعلام ظرفیت توسط دولت مبنی بر وجود زمین یا واحد مسکونی در شهر‌های اطراف یا شهر‌های جدید یا شهر‌های مجاور یا زادگاه پدر یا مادر مشروط به اینکه بالاتر از ۵۰۰ هزار نفر نباشد، به انتخاب پدر و در صورت فوت پدر، به انتخاب مادر، بر اساس آیین‌نامه مذکور در تبصره (۳) قانون جوانی جمعیت اختصاص می‌یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین