کد خبر: ۸۴۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۰:۳۳
در جمع اصلاح طلبان استان کرمان مطرح شد؛

مرعشی: احمدی‌نژاد بگوید با منابع کشور چه کرده است

دلیلی ندارد اینگونه درجا بزنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: «رای مردم پایه مشروعیت حکومت در ایران است و "جمهوری اسلامی" راهی است که می‌تواند ما را به اهدافمان برساند». 

به گزارش خبرنگار آفتاب در کرمان، سید حسین مرعشی عصر روز شنبه در جمع اصلاح طلبان استان کرمان افزود: «هرچه از جمهوری اسلامی فاصله گرفته شود و هرچه رای مردم تضعیف شود از راه اصلی فاصله گرفته‌ایم. اگر روزی اراده مردم در کشور حاکم نباشد خود مردم راهشان را پیدا خواهند کرد و تاکنون نیز مردم حرف خود را به شکل‌های مختلف زده‌اند». 

وی با اشاره به برخی دخالت‌های نظامیان در امور سیاسی تاکید کرد: «اگر پشتوانه مردمی نباشد هیچ قدرت نظامی نمی‌تواند نظام را حفظ کند و قرار گرفتن در مناصب نظامی در جهت تحمیل اراده به مردم صحیح نیست. اراده مردم را نباید دست کم گرفت و جمهوری اسلامی همواره باید متکی به آرای مردم باشد».
 
او با ذکر این مطلب که مردم باید آزادانه مسوولان کشور و نمایندگان خود را انتخاب کنند تصریح کرد: «اراده مردم ایران به مراتب از قدرت نظامی بیشتر است. عده‌ای نباید کارکرد نهادهای نظامی را به گونه‌ای جلوه دهند که از آن دیکته کردن مسایل به مردم برداشت شود». 

معاون رییس جمهور در دولت خاتمی ادامه داد: «در دوران انقلاب شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر داده شد و هنوز هم این شعار اصیل و تازه است». 

مرعشی با اشاره به اینکه نباید به آزادی مردم در فکر، گفتار و نوشتار، بیان عقاید، نقد مسئولان و انتخابات خدشه وارد کرد و با هیچ توجیهی نمی‌توان آزادی را سلب کرد اظهار داشت: «گرفتن آزادی از مردم باعث گسترش فساد خصوصاً در ارکان اقتصادی و اداری کشور خواهد شد. اگر به دنبال صلاح هستیم و می‌خواهیم فضیلت حاکم باشد، بدانیم که این مهم فقط با آزادی مردم میسر است». 

وی در مورد بحث استقلال کشور نیز خاطرنشان کرد: «استقلال واقعی کشور منوط به رشد اقتصادی و توسعه همه جانبه است و به یک اقتصاد نیرومند نیاز داریم که متکی به نفت و تحت تأثیر تصمیم بیگانگان نباشد». 

او در ادامه سخنان خود اصلاح طلبی را در دفاع از اصول نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: «حرف ما این نیست که فقط اصلاح طلبان حاکم باشند بلکه می‌گوییم مردم آزادانه انتخاب کنند و آزادی مردم در رای دادن برای ما شرط اساسی است. انتخابات یک داوری و قضاوت است و مردم باید آزادانه این داوری و قضاوت را انجام دهند».
 
این فعال سیاسی از صدا وسیما خواست تا امکان بحث آزاد گروه‌های مختلف سیاسی را در مورد مسائل جاری کشور فراهم کند تا فضای نقد و بررسی به‌وجود آید و مردم بهتر بتوانند در مورد سرنوشت کشور تصمیم بگیرند. 

وی با تاکید بر لزوم درس گرفتن از این تجارب خوب و بد گذشته گفت: «رییس جمهوری که سابقه انقلاب را زیر سوال برده و مخالفان و منتقدان خود را فاسد تلقی کرده و دستاوردهای دولت‌های پیش از خود را نادیده گرفته باید بگوید با منابع کشور چه کرده است؟ چرا از تجارب نهادهای تخصصی کشور استفاده نکرده تا به اندازه 16 سال منابع کشور را سه ساله هزینه کند»؟ 

او تاکید کرد: «نمی‌گوییم منابع به جیب کسی رفته است اما مدیریت بد منابع، از تلف کردن آن خسارت بار تر است». 

سخنگوی حزب کارگزارن سازندگی در ادامه گفت: «در وضعیت فعلی ما مسوول رفع ظلم در جهان نیستیم و ابتدا باید مسایل خود را حل کنیم و جایگاه خودمان را در جهان بشناسیم».
 
مرعشی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: «ما در کشور نیاز به دولتی داریم که مخالف خود را تحمل کند و دولتی که سیاست های داخلی خود مخالف را تحمل نمی کند و سازو کار گردش قدرت با رای مردم را پی ریزی نمی کند برای کشور مفید نیست».
 
وی افزود: «دولتی باید به گروههای مختلف در چارچوب قانون اساسی آزادی بدهد و این کافی نیست که گوش فلک را از حرف در مورد امام و انقلاب و رهبری پر کنیم اما در مقام عمل، تن کسانی را که می‌خواهند وارد فعالیت شوند، بلرزانیم».
 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در حوزه مسایل اقتصادی نیز با اشاره به اینکه قابل قبول نیست که بعد از سی سال تجربه، با آزمون و خطا حرکت کنیم اظهار داشت: «زوایای اقتصادی و توسعه ایران شناخته شده است. هیچ محدودیت قانونی و فکری و سیاسی برای توسعه ایران وجود ندارد و دلیلی ندارد که اینگونه در جا بزنیم و دور خودمان بچرخیم». 

مرعشی تاکید کرد که امروز دولتی می‌خواهیم که به ذخایر کارشناسی کشور اعتقاد داشته باشد. 

وی تصریح کرد: «کشور دارای کارشناس در حوزه‌های مختلف است و لازم نیست که رییس جمهوری که علم خاصی خوانده و یا تحصیلاتش ترافیک بوده است همه چیز بلد باشد و فقط باید بداند که تخصص‌ها متفاوت است و امروز مثل 130 سال پیش کسانی را داریم که فکر می‌کنند همه چیز را بلدند و باور ندارند که اطلاعات مربوط به توسعه کارشناسی شده و مدون است. سیاست را نباید به امور فنی کشور تعمیم داد و سیاست متعلق به سیاستمداران و کار فنی برای اهل فن است».
 
او ادامه داد: «دستاوردهای مهم سیاست خارجی باعث تثبیت موقعیت کشور شده است که باید با تعامل با جهان ترکیب شود. با حفظ مواضع نیازمند توسعه روابط بین‌المللی هستیم و نمی‌توان با درگیری با دنیا کار را به سرانجام درستی رساند».

وی در همین مورد افزود: «مگر می‌توان در شرایط امروز دنیا بدون دسترسی به علم و تکنولوژی و بازار جهانی برای کشور توسعه به ارمغان آورد»؟
 
نماینده اسبق مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «ایران به عنوان حامل فرهنگ غنی شیعه تنها کشوری است که می‌تواند یک اسلام واقعی و روبه رشد را به جهان معرفی کند و این فرصت کمی نیست».
 
مرعشی در پایان سید محمد خاتمی را شخصیت مناسبی برای حضور در عرصه مدیریت اجرایی کشور دانست و گفت: «اصلاح طلبان برای حفظ دستاوردها و اصالت‌های انقلاب اسلامی در صحنه باقی می‌مانند». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۰
0
0
آنچه البته به جايي نرسد فرياد است...
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۰
0
0
با اكثر صحبت هاي آقاي مرعشي در مورد آقاي احمدي نژاد و اصول گرايان موافقم فقط بايد اين سوال را از ايشان بپرسم كه چرا در طول 16 سال رياست جمهوري آقايان هاشمي و خاتمي اين همه حزب كارگزاران از لحاظ مالي و اقتصادي رشد كرد و تقريباْ تمامي بزنگاه ها و گلوگاه هاي مهم اقتصادي را در دست دارد؟!! نگوييد كه چنين چيزي واقعيت ندارد چون من يك آدم رسانه اي هستم و از اوضاع مملكت خصوصا اقتصادي به اندازه كافي مطلعم. اگر اين سوال مرا درج كنيد تا آقاي مرعشي ملاحظه كنند و در صورت صلاحديد پاسخ دهند كه البته بعيد ميدانم پاسخ مستدلي داشته باشند بسيار از شما ممنون مي شوم.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۰
0
0
كو گوش شنوا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین