کد خبر: ۸۴۳۶۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

جزئیات کارمزد کاریابی‌های داخلی و خارجی

ضوابط و شرایط پرداخت تعرفه خدمات کاریابی مرتبط با دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد.
جزئیات کارمزد کاریابی‌های داخلی و خارجی
آفتاب‌‌نیوز :

ضوابط و شرایط پرداخت تعرفه خدمات کاریابی مرتبط با دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۲ توسط هیئت مرکزی موضوع ماده (۲) آئین‌نامه اجرایی کاریابی‌ها در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۳/۱۰ با حضور اعضای هیئت به تصویب رسید و از سوی امید ملک، مدیرکل دفتر توسعه نهاد‌های اشتغال و هدایت نیروی کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیران کل اجرایی استان‌ها جهت اجرا، ابلاغ شد.

بر اساس این ابلاغیه نرخ فعالیت دفاتر کاریابی داخلی برای ارائه خدمات مندرج در بند الف ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی صدرالاشاره به کارگیری اشتغال یکساله و بیشتر کارجو در واحد پذیرنده نیروی کار حداکثر معادل یک ماه حقوق پرداختی یا اعلامی از سوی کارفرما می‌باشد.

 دفاتر کاریابی داخلی می‌توانند بابت ارائه خدمات مشروحه ذیل به کارجو مبالغ زیر را تا سقف حداکثر دو میلیون و دویست هزار تومان از کارجو دریافت کنند.

تعرفه ثبت نام کارجو در کاریابی یا سامانه مورد تایید وزارت کار برابر با ۱۰۰ هزار تومان است.

 در صورتی که کارجوراسا در سامانه مورد تایید وزارت کار ثبت نام نماید دفاتر کاریابی مجاز به اخذ تعرف ثبت نام نمی‌باشند. 

تعرفه ارایه خدمات مشاوره‌ای شامل سنجش شایستگی‌ها و سازگاری شغلی به منظور کشف استعداده‌ها و ظرفیت‌های نیروی کار جدید برابر با ۳۰۰ هزار تومان است.

تعرفه تنظیم کارنامه حرفه‌ای و تخصصی بر اساس درخواست کارجو برابر با ۱۰۰ هزار تومان

 حق الزحمه به کارگیری اشتغال یکساله و بیشتر کارجو در واحد پذیرنده کار حداکثر یک میلیون و هفتصد هزار تومان است.

 دفاتر کاریابی می‌توانند بابت به کارگیری اشتغال یک ساله و بیشتر کارجو در واحد پذیرنده نیروی کار علاوه بر مبالغ دریافتی در ماده ۲ ما بقی تعرفه اشااره شده در ماده ۱ را تا سقف یک ماه حقوق اعلامی یا پرداختی از کارفرما دریافت کنند.

*کاریابی خارجی

دفاتر کاریابی خارجی می‌توانند بابت ارایه خدمات مندرج در بخش ب ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی صدرالاشاره مبالغ زیر را تا سقف حداکثر یک ماه حقوق پرداختی یا اعلامی از سوی کارفرمای خارجی از کارجو دریافت کنند.

 تعرفه ثبت نام کارجو در کاریابی یا سامانه مورد تایید وزارت کار ۱۰۰ هزار تومان

تعرفه ارائه خدمات مشاوره اخذ روادید وزیرای کار به متقاضیان کار در کشور نیروپذیر و انجام فرآیند ارزیابی کاریابی و تطبیق شغلی برابر با ۵۰۰ هزار تومان

حق الزحمه مربوط به اخذ روادید کار برای متقاضی و معرفی نیروی کار به کارفرمای خارجی جهت به کارگیری اشتغال حداکثر معادل یک ماه حقوق پرداختی یا اعلامی از سوی کارفرمای خارجی می‌باشد و نحوه وصول آن از کارجو به شرح زیر است.

مرحله اول بیست و ۵ درصد در هنگام انعقاد قرارداد

مرحله دوم ۵۰ درصد همزمان با موافقت رسمی سفارت کشور نیروپذیر برای صدور روادید کار

مرحله سوم ۲۵ درصد در زمان اعزام و معرفی به کارفرمای خارجی جهت به کارگیری اشتغال

برای قرارداد‌های کمتر از یکسال حق الزحمه به نسبت ماه کارکرد محاسبه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین