کد خبر: ۸۴۳۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

بارش‌های سیل‌آسا و رکورد گرم‌ترین بهارِ ژاپن در ۱۲۵ سال گذشته

مقامات محلی ژاپن از ساکنان سواحل اقیانوس آرام در این کشور خواسته‌اند که اقدامات ضروری برای حفاظت از خود در برابر بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر را انجام دهند و همچنین در بخش‌هایی از کشور دستور تخلیه اضطراری صادر شده است.
بارش‌های سیل‌آسا و رکورد گرم‌ترین بهارِ ژاپن در ۱۲۵ سال گذشته
آفتاب‌‌نیوز :

 در حالی که روز گذشته سازمان هواشناسی این کشور نسبت به وقوع توفان شدید استوایی موسوم به «ماوار» و حوادث مرتبط با آن هشدار داده بود، این توفان استوایی از اوائل امروز (شنبه) باعث تشدید بارندگی‌های پرحجم در برخی مناطق ژاپن شده و این حادثه طبیعی تاکنون جان یک تن را گرفته است.

به گزارش شبکه «ان اچ کی»،همچنین آژانس هواشناسی ژاپن به مردم درباره رانش زمین، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیل هشدار داده است.

پلیس استان «آیچی» در مرکز ژاپن می‌گوید: روز جمعه مردی در یک خودروی غرق‌شده پیدا شده و ساعاتی بعد، مرگ این شهروند تایید شده است.

همچنین دست‌کم دو نفر در استان «واکایاما» در غرب ژاپن مفقود شده‌اند که یکی از آنها را آب در یک جاده مملو از سیلاب با خود برد و فرد دیگر نیز در رودی که طغیان کرده بود، گرفتار شده بود.

گزارش‌های متعددی نیز از مصدومیت افراد در سراسر کشور وجود دارد از جمله اینکه در پی رانش زمین در حومه توکیو اوایل روز شنبه مردی مصدوم و در بیمارستان بستری شد.

روز گذشته (جمعه) نیز رسانه‌های داخلی این کشور از لغو بیش از ۲۰۰ پرواز و دستور تخلیه برای صدها هزار نفر در استان‌های جنوبی به دلیل هشدار توفان شدید خبر دادند.

رکورد گرم‌ترین بهارِ ژاپن در ۱۲۵ سال گذشته

همچنین کارشناسان هواشناسی ژاپن می‌گویند بهار امسال (۲۰۲۳) گرمترین فصل بهار در ۱۲۵ سال گذشته در این کشور بود.

به گزارش شبکه «ان اچ کی»، سازمان هواشناسی ژاپن همچنین گزارش کرده است که میانگین دما در بازه ماه‌های مارس تا مه در سال جاری میلادی نسبت به میانگین ۳۰ سال گذشته ۱.۵۹ درجه بیشتر بود.

در عین حال از سال ۱۸۹۸ میلادی که ارقام قابل مقایسه در دسترس قرار گرفتند، این میانگین دما برای فصل بهار رکورد جدیدی تلقی می‌شود.

کارشناسان هواشناسی می‌گویند: امسال شکوفه‌های درختان گیلاس زودتر از معمول شکفته شدند و در برخی از روز‌های ماه مه (۳۰ روز گذشته) دمای هوا تا حد تابستان بالا رفت.

بنابر این گزارش، در ماه مه در برخی از مناطق در مرکز و شرق ژاپن و حتی در توهوکو در شمال ژاپن، دمای طول روز به بالای ۳۵ درجه سانتیگراد افزایش یافت که این سطح معمولا در اوج فصل تابستان مشاهده می‌شود.

در ماه مارس (اوائل بهار) نیز دمای بی‌سابقه بالای هوا باعث آب شدن برف در تعدادی از تفریحگاه‌های اسکی در سراسر این کشور و پایان زودهنگام فصل اسکی شد.

گل‌ها در گردشگاه‌ها زودتر از معمول باز شدند و درختان معروف گیلاس در توکیو، پایتخت ژاپن ۱۰ روز زودتر از معمول شکوفه دادند.

سازمان هواشناسی ژاپن این گرمای غیرمعمول فصل بهار را به گرمایش جهانی نسبت می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین