کد خبر: ۸۴۳۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

انتقاد رئیس سازمان بازرسی از دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی: توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از اینکه دستگاه‌های متولی مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند، تاکید کرد: سازمان بازرسی و شورای دستگاه‌های نظارتی به دنبال این است تا متولی مشخص و کار‌ها با انسجام بیشتری دنبال شود.
انتقاد رئیس سازمان بازرسی از دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی: توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند
آفتاب‌‌نیوز :

ذبیح الله خدائیان در کارگروه اجتماعی شوراى دستگاه‌هاى نظارتى با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر‌ها یکی از مسایل را عدم مدیریت واحد در این حوزه دانست و گفت: برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی هرکدام از دستگاه‌ها جزیره‌ای عمل می‌کنند که این امر باعث شده در رسیدن به اهداف خود موفق نباشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از نبود طرح جامع کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی همه شانه خالی می‌کنند و سعی می‌کنند که توپ را به زمین هم بیندازند بر این اساس ضرورت دارد از دستگاهی که پای کار آمده و اعلام آمادگی می‌کند، حمایت کنیم.

وی از پیگیری و اعلام موضوعات مطرح شده در این نشست به دولت خبر داد و تاکید کرد: سازمان بازرسی و شورای دستگاه‌های نظارتی به دنبال این است تا متولی مشخص و کار‌ها با انسجام بیشتری دنبال شود.

خدائیان گفت: سازمان بازرسی کل کشور تکلیف تمامی دستگاه‌ها را به عنوان دستگاه نظارتی احصا می‌کند تا برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی همه را پای کار بیاورد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه از حاشیه نشینی، طلاق و کودکان کار به عنوان موضوعات مهم کلانشهر‌ها یاد کرد و خواستار توجه به این موضوعات شد.

احمد رحمانیان با اشاره به اینکه کار در حوزه فرهنگی کاری دشوار و نیازمند علاقه است، افزود: از شهرداری انتظار نداریم که تمام مشکلات را مرتفع کند بلکه همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به وظایف قانونی برخی از دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها در راستای مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: بحث احیا، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، تهیه طرح جامع کنترل و‌کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت طلاق، کودکان کار، حاشیه نشینی، لزوم پیوست‌های اجتماعی و‌فرهنگی در پروژه‌های عمرانی، تدوین سالانه اطلس آسیب‌های اجتماعی، بسط و توسعه استفاده از ظرفیت‌های مردمی، شناسایی نقطه‌های آسیب خیز، و… از موضوعاتی است که آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

شهردار تهران نیز در این جلسه به تشریح اقدامات این مجموعه در راستای حمایت از کودکان کار، طلاق، حاشیه نشینی و معتادان متجاهر پرداخت و از عدم مدیریت واحد در این حوزه انتقاد کرد.

علیرضا زاکانی اظهار کرد: طی چند مدت اخیر اقدامات خوبی توسط شهرداری تهران انجام و بعضا بسیاری از محلات پاکسازی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین