کد خبر: ۸۴۳۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷

احتمال ابتلا به افسردگی در این افراد بیشتر است

بر اساس تحقیقات جدید، احتمال ابتلا به افسردگی یا سایر اختلالات خلقی در سال اول در بازماندگان سکته مغزی وجود دارد.
احتمال ابتلا به افسردگی در این افراد بیشتر است
آفتاب‌‌نیوز :

تحقیقات گذشته نشان می‌دهد که افسردگی پس از سکته مغزی، اتفاقی شایع است و تقریباً یک سوم از بازماندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این مطالعه بر روی ۸۶،۱۱۱ نفر در بیمارستان‌های دانمارک از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۸ بدون سابقه اختلالات روانی در افراد دچار سکته مغزی، متمرکز شد.

نتایج نشان داد که بازماندگان سکته مغزی در سال اول ۱۵ درصد در معرض خطر ابتلاء به یک اختلال خلقی، در درجه اول افسردگی بودند. این خطر در جمعیت عمومی دانمارک تقریباً ۲.۳ برابر بود. بازماندگان سکته مغزی همچنین خطر ابتلاء به سایر مشکلات سلامت روانی از جمله اختلالات سوءمصرف مواد و اختلالات استرس و اضطراب و همچنین اختلالات مغزی مانند زوال عقل را داشتند. اما این مشکلات کمتر رایج بود.

«نیلز اسکاجا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آرهوس در دانمارک، گفت: «پیشگیری از این مشکلات اهمیت آشکاری دارد. اگرچه خطرات بعد از سکته مغزی شدید بیشتر می‌شود، اما خطرات همچنان در بیماران مبتلا به سکته مغزی خفیف افزایش می‌یابد که بر نیاز به ارزیابی سلامت روان حتی در بیمارانی که به ظاهر بهبودی فیزیکی کامل دارند، تأکید می‌کند.»

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال ابتلاء به افسردگی در بازماندگان سکته مغزی تقریباً ۷۰ درصد بیشتر از افرادی است که از حمله قلبی جان سالم به در می‌برند.

به گفته محققان، افسردگی پس از سکته مغزی و سایر اختلالات سلامت روان، بیماری‌های قابل درمان هستند. اگر آن‌ها جدی گرفته شوند و همه علل و گزینه‌های درمانی بررسی شوند، نتایج و کیفیت زندگی بازماندگان سکته مغزی در سراسر جهان بهبود می‌یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین