کد خبر: ۸۴۳۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸

فروش شیرخشک معمولی در اصفهان با کدملی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شیرخشک معمولی در تمام داروخانه‌های اصفهان قابل دسترسی است، اما از ابتدای تیرماه بر اساس کد ملی و تاریخ تولد به متقاضیان ارائه می‌شود.
فروش شیرخشک معمولی در اصفهان با کدملی
آفتاب‌‌نیوز :

محمود اعتباری اظهار داشت: در استان اصفهان کمبود جدی در تأمین انواع شیرخشک نداریم و گاهی ممکن است که یکی از برند‌های مورد تقاضا موجود نباشد و از طریق برند دیگری از شیرخشک جایگزین می‌شود.هم اکنون انواع شیرخشک شامل شیرخشک‌های رگولار یا معمولی، شیرخشک‌های رژیمی و شیرخشک متابولیک از مسیر‌های مختلف قابل دسترسی هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: از توزیع سه نوع شیر خشک در سطح استان خبر داد و افزود: «شیر خشک معمولی یا رگولار» برای شیرخواران سالمی که از شیر مادر محروم هستند مورد استفاده می‌شود که هم اکنون این نوع شیر خشک در تمام داروخانه‌ها قابل دسترسی است، اما از ابتدای تیرماه بر اساس ثبت مشخصات متقاضی شامل کد ملی و تاریخ تولد به متقاضیان اعطا می‌شود.

وی به «شیرخشک رژیمی» اشاره کرد که نوزادان و شیرخوارانی که دچار بعضی مشکلات نظیر آلرژی، رفلاکس، و سایر اختلالات گوارشی مبتلا هستند به این نوع شیرخشک نیاز دارند و ادامه داد: شیرخشک رژیمی در تعداد محدودی از داروخانه‌ها توزیع و متقاضیان می‌توانند از داروخانه‌های شبانه روزی جوار بیمارستان‌های تخصصی کودکان دریافت کنند همچنین لیست داروخانه‌های دارای شیر خشک رژیمی در سایت معاونت غذا و دارو درج شده و متقاضیان با تماس به شماره تلفن ۳۷۹۲۴۸۰۸ از این داروخانه‌ها مطلع شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: «شیرخشک متابولیک» برای کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص، استفاده می‌شود که خانواده‌ها با ثبت نام در سامانه بیماری‌های نادر، شیرخشک برای آن‌ها تأمین و به آدرس اعلام شده آن‌ها ارسال می‌گردد.

اعتباری با بیان اینکه شیر خشک معمولی یا رگولار همگی تولید داخل هستند و این درحالی است که شیر خشک‌های رژیمی هم از طریق تولید داخل و واردات تأمین می‌شوند و شیرخشک‌های متابولیک فقط وارداتی هستند. برخی از شیرخشک‌های معمولی به صورت یارانه‌ای و از طریق تخصیص کوپن در اختیار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۲۱۴ شیر خشک متابولیک از تهران برای متقاضیان در اصفهان ارسال و توزیع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در اصفهان کارخانه تولید شیر خشک نداریم و شیرخشک از استان‌های شهرکرد، مشهد و تهران وارد استان می‌شود، بیان داشت: در زمان حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیرخشک‌ها وجود ندارد هرچند تقاضای این مورد از طرف تولید کنندگان مطرح شده است.

وی گفت: متقاضیان شیر خشک در صورت مواجه با هر گونه مشکلی در تأمین آن می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین