کد خبر: ۸۴۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۴

نجات از مجازات مرگ به علت دوقلو بودن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادگاهی در مالزی به علت عدم امکان اثبات جرم بر عهده یکی از دو برادر دو قلوی همسان هر دو نفر را از مجازات مرگ تبرئه کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، قاضی این دادگاه که متهمان را به جرم قاچاق مواد مخدر محاکمه می‌کرد اعلام کرده که نمی‌توانسته فردی را به اشتباه به پای چوبه دار بفرستد. 

پلیس مالزی این دو برادر را در آگوست 2003 در حالی بازداشت کرد که مقادیر زیادی تریاک و ماریجوانا را در خانه ای که یکی از این دو برادر کلید آن را داشت کشف کرده بود. 

در این گزارش آمده است: «در حالیکه هر دو برادر متهم به قاچاق مواد مخدر شده بودند قاضی دادگاه عالی کوالالامپور روز جمعه رای داد که تنها برادر دو قلویی که کلید خانه را داشته است می‌تواند از نظر قانون مالک مواد مخدر شناخته شود. اما همسان بودن این برادران دو قلو امکان شناسایی فردی را که پلیس دستگیر کرده بود را از بین برده بود و «زهرا ابراهیم» قاضی دادگاه نیز چاره‌ای جز تبرئه هر دو نفر نداشت». 

دو برادر پس از شنیدن حکم دادگاه با فریاد شادی یکدیگر را در آغوش گرفتند. 

مجازات قاچاق مواد مخدر در مالزی به صورت اجباری اعدام است. از زمان اعمال مجازات اعدام در سال 1975 در این کشور تاکنون بیش از 200 نفر اعدام شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین