کد خبر: ۸۴۳۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

تظاهرات علیه نتانیاهو برای بیست و دومین هفته متوالی

تظاهرات گسترده علیه طرح جنجالی اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی در سراسر سرزمین‌های اشغالی برای بیست و دومین هفته متوالی برگزار شد.
تظاهرات علیه نتانیاهو برای بیست و دومین هفته متوالی
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فلسطینی «سما» در این باره گزارش داد که این تظاهرات با حضور هزاران صهیونیست و در شهر‌های مختلف سرزمین‌های اشغالی برگزار شد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، همزمان با برگزاری تظاهرات در شهر‌های مختلف فلسطین اشغالی محدودیت‌های عبور و مرور در خیابان‌ها اعمال کرده است.

معترضان علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو چند خیابان در تل‌آویو را مسدود کردند.

برگزار کنندگان این تظاهرات در این باره تاکید کردند: دولت نتانیاهو درصدد ایجاد یک دیکتاتوری است.

آن‌ها افزودند: تنها چیزی که می‌تواند مانع از برنامه دولت برای نابودی ارتش، اقتصاد و روابط میان اسرائیل و جهان شود، تظاهرکنندگانی هستند که هر هفته به خیابان می‌آیند.

معترضان اسرائیلی در ادامه تاکید کردند: "ما جلوی دیکتاتوری را خواهیم گرفت. "

این تظاهرات علاوه بر تل‌آویو در «حیفا»، «رحوفوت»، «رمات هشارون»، «قدس» و «بئر السبع» نیز برگزار شد.

این بیست و دومین هفته متوالی است که مخالفان کابینه نتانیاهو علیه طرح اصلاحات قضایی دست به تظاهرات می‌زنند. این در حالی است که تصویب این طرح اخیرا توسط نتانیاهو به تعویق افتاد، ولی اپوزیسیون بر لغو کامل این طرح تأکید دارد.

مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند؛ در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است».

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است». اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین