کد خبر: ۸۴۳۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
تبلیغات

با ۵ گل آپارتمانی با ماندگاری بالا آشنا شوید

وجود گل و گیاه متناسب با هر فضایی می‌تواند حال و هوای محیط اطراف را به طرز مثبتی تحت تاثیر قرار دهد. در حال حاضر فضا‌های مسکونی و اداری با سبک‌های مینیمال رو به افزایش هستند، شما نیز اگر در چنین محیط‌هایی زندگی و کار می‌کنید می‌توانید با انتخاب گل آپارتمانی با ماندگاری بالا روح زندگی بخش را به جان محل کار و زندگی خود تزریق کنید.
با ۵ گل آپارتمانی با ماندگاری بالا آشنا شوید
آفتاب‌‌نیوز :

در دسته بندی گیاهان، گیاه آپارتمانی به گیاهی گفته می‌شود که در فضا‌های بسته مانند واحد‌های مسکونی و اداره و یا فضا‌های تجاری مسقف نگهداری می‌شود. گیاهان آپارتمانی عمدتا با هدف تزیین فضا‌های بسته تهیه و پرورش داده می‌شوند. اما نگهداری از گیاهان در خانه علاوه بر بهبود ظاهر محیط، برای سلامت روان نیز مفید است. حالا برویم سراغ آشنایی با ۵ گل آپارتمانی با ماندگاری بالا!

1. برگ عبایی یا (Aspidistra elatior) گیاهی مقاوم در برابر کم نوری!

اولین گیاه در لیست ۵ گیاه آپارتمانی با ماندگاری بالا گیاه آسپیدیسترا ملقب به برگ عبایی گیاهی است که می‌تواند خود را با محیط کم نور تطبیق دهد و از طریق نور فیلتر شده و غیر مستقیم مواد مورد نیاز خود را تامین کند. نیاز این گیاه به آب متوسط است و باید آبیاری بعدی به نحوی تنظیم شود که بین دو نوبت آبیاری سطح خاک ۲ الی ۳ سانت خشک شده باشد و سپس آبیاری مجدد انجام شود. به طور متوسط می‌توان گفت گیاه آسپیدیسترا حدود ۶۰ سانتی‌متر ارتفاع دارد و در طول زمان رشد کمی دارد؛ بنابراین می‌توان گفت مناسب فضا‌هایی با سقف کوتاه است.

2. برگ انجیری (Swiss Cheese Plant) نیم سایه دوست و آبدوست!

پنیر سوئیسی یا برگ انجیری گیاهی بسیار محبوب در نقاط مختلف دنیا و فضا‌های مختلف است و در تصاویر مربوط به ایده‌های دکوراسیون فضا‌های مدرن به عنوان عضوی چشم نواز خودنمایی می‌کند. برگ انجیری نیز مانند آسپیدیسترا از نور متوسط و غیر مستقیم تغذیه می‌کند. برای آبیاری این گیاه با برگ‌های زیبا و چشم نواز باید بین دو نوبت آبیاری اجازه بدهید سطح خاک ۲ الی ۳ سانت پس از آخرین آبیاری خشک شده باشد.

با ۵ گل آپارتمانی با ماندگاری بالا آشنا شوید

این گیاه پس از این که رشد خود را کامل کند می‌تواند ارتفاعی بیش از ۲ متر داشته باشد؛ و به عضوی زیبا از دکور منزل یا محل کار شما تبدیل شود. برای خرید این گل آپارتمانی می‌توانید بدون دغدغه مراجعه به فروشگاه حضوری، از طریق وب سایت گلمون که خدمات ارسال گل را به ایمن‌ترین و سریع‌ترین روش انجام می‌دهد خرید خود را به صورت اینترنتی انجام بدهید.

3. لیندا (Ponytail palm) مقاوم در برابر کم آبی!

گیاه زیبای لیندا که ممکن است با نام‌های نخل پافیلی و یا دم اسبی آن را بشناسید سومین گل آپارتمانی با مقاومت بالا است که در این لیست معرفی می‌شود. دم اسبی نیز مانند هر یک از گیاهان آپارتمانی دیگر به نور متوسط و غیر مستقیم نیاز دارد.

برای آبیاری این گیاه باید منتظر بمانید تا سطح خاک بعد از آخرین آبیاری کاملا خشک شده باشد. گیاه نخل پافیلی را هر سه هفته یکبار در فصل رشد آبیاری کنید. حداکثر ارتفاع این گیاه ۲ متر است. از مزایای خرید این گل آپارتمانی این است که دم اسبی می‌تواند مقدار زیادی آب را درون خود ذخیره کند و جزو گل‌های مقاوم آپارتمانی به کم آبی است.

4. انواع کاکتوس‌ها (Cactus) معروف‌ترین و قدیمی‌ترین گیاهان مقاوم آپارتمانی!

کاکتوس‌ها را همگی کم و بیش می‌شناسیم. کاکتوس‌ها انواع مختلفی از قبیل فرم و شکل، ابعاد و رنگ دارند و حتما همه افراد می‌توانند می‌توانند از میان این تنوع بالا کاکتوس متناسب با سلیقه خود را بیابند. کاکتوس‌ها دوام بالایی دارند و نور کم و غیر مستقیم برای تغذیه آن‌ها کافیست.

آبیاری کاکتوس‌ها در فصول رشد و گرم هفته‌ای یک نوبت کافیست. در باقی فصول نیز هر دو هفته یک نوبت آبیاری کنید. کاکتوس‌ها در برابر سرما و کم آبی تحمل بالایی دارند و می‌توانند بخشی از دور منزل افرادی باشند که فراموشکار و یا پرمشغله هستند.

کاکتوس‌ها گونه‌های متنوعی دارند که شامل کاکتوس‌های گلدار و فاقد گل است. نوع گلدار آن رنگ‌های متنوع و زیبای دارد. از جمله مهم‌ترین انواع کاکتوس‌ها می‌توان به اچینوکاکتوس، آروجادوا، آریوکارپوس، آستروسیلندر، آکانتوکالیسیوم، گلوله برفی، گوشی خرگوشی و مامیلاریا اشاره کرد. برای مشاهده تصاویر و مشخصات این گل‌ها و همچنین خرید اینترنتی می‌توانید از خدمات ارسال گل آنلاین وبسایت گلمون دات کام استفاده کنید.

5. پتوس (Devil’s ivy)

پتوس آخرین گل آپارتمانی با ماندگاری بالا در این لیست است. این گیاه به نور کم و غیر مستقیم نیاز دارد. در فصول سرد پتوس را تنها هفته‌ای یک مرتبه و در فصول گرم هر ۵ روز یک نوبت آبیاری کنید. حتما دقت کنید که در هر نوبت آبیاری، سطح خاک به طور کامل از آبیاری قبلی خشک شده باشد. پتوس گیاهی رونده است و افراد زیادی از پیچ و تاب شاخ و برگ آن برای دکوراسیون فضای خود بهره می‌برند. حداکثر طول شاخه‌های پتوس ۵ متر است.

با ۵ گل آپارتمانی با ماندگاری بالا آشنا شوید

پتوس گیاهی است مقاوم در برابر گرما و سرما؛ بنابراین می‌توان گفت این گیاه رونده محبوب افراد با مشغله زیاد است. در خصوص پتوس دقت داشته باشید که این گیاه سمی است. باید در هنگام نگهداری از پتوس مراقب کودکان و حیوانات خانگی خود باشید.

خرید آنلاین گیاه آپارتمانی با مقاومت بالا

شما می‌توانید در وب سایت گلمون بهترین گل آپارتمانی با ماندگاری بالا را برای فضا‌های مختلف خود و یا به عنوان هدیه برای عزیزان خود پس از مرور ویژگی‌ها و شرایط نگهداری هر یک از گل‌ها به سهولت خریداری کنید و در محل مورد نظر خود تحویل بگرید.

وب سایت گلمون با ارسال گل‌های مورد نظر شما به مقاصدی که شما معین می‌کنید در زمان و هزینه‌های شما صرفه جویی می‌کند و با تصاویر دقیق محصول و اطلاعات کاملی که در مورد گیاهان ارائه می‌کند، تجربه لذت بخشی از خرید گل آپارتمانی و سایر انواع گل‌ها برای شما رقم می‌زند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
1
0
پتوس عالیه دارم من
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین