کد خبر: ۸۴۳۹۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

کارنامه عجیب زوج پرسپولیسی؛ بدترین مدافعان لیگ ستارگان

رئیس باشگاه الاهلی قطر به صورت رسمی اعلام کرد که دو بازیکن ایرانی در فصل جدید لیگ ستارگان برای این تیم به میدان نخواهند رفت.
کارنامه عجیب زوج پرسپولیسی؛ بدترین مدافعان لیگ ستارگان
آفتاب‌‌نیوز :

لیگ ستارگان قطر در شرایطی به نقطه پایان خود رسید که بازیکنانی مانند امید ابراهیمی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و مهرداد محمدی در این فصل از رقابت‌ها در لیگ ستارگان حضور داشتند. ابراهیمی عضوی از تیم الوکره بود و دو مدافع ایرانی هم در تیم الاهلی حضور داشتند و مهرداد محمدی هم تحت قرارداد تیم السیلیه بود. امید ابراهیمی هافبک باتجربه فوتبال ایران که زمزمه‌هایی درباره بازگشت احتمالی او به رقابت‌های لیگ برتر به گوش می‌رسد، تیمش عملکرد درخشانی داشت و الوکره در جایگاه چهارم جدول فصل را به پایان برد که در کسب این موفقیت، ابراهیمی نقش پررنگی داشت.

مهرداد محمدی به لحاظ عملکرد فردی، کارنامه‌ای درخشان را از خود به جای گذاشت و در ۱۵ بازی توانست ۸ گل بزند، اما درخشش محمدی برای بقای السیلیه کافی نبود تا این تیم در قعر جدول لیگ ستارگان قطر به رقابت‌های دسته پایین‌تر سقوط کند. در این میان، شرایط برای محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده متفاوت بود و این دو مدافع ایرانی با وجود آنکه تیم‌شان نه در معرض سقوط بود و نه در جمع بالانشین قرار داشت، نتوانستند فصل را با موفقیت به پایان ببرند.

بدترین خط دفاعی فصل، محصول مشترک زوج ایرانی!

محمدحسین کنعانی‌زادگان در ۲۱ مسابقه از ۲۲ بازی تیمش در فصل اخیر لیگ ستارگان حاضر بود و شجاع خلیل‌زاده هم در ۱۸ مسابقه برای تیم الاهلی به میدان رفت. نکته عجیب و جالب‌توجه اینکه تیم الاهلی قطر با وجود ایستادن در رتبه هشتم جدول ۱۲ تیمی رقابت‌های لیگ ستارگان قطر، مشترک با السیلیه سقوط کرده صاحب عنوان ضعیف‌ترین خط دفاعی فصل با دریافت ۴۵ گل خورده شد که در ثبت این آمار، دو مدافع ایرانی نقش‌آفرین بودند و نتوانستند وظایف خود را به درستی انجام بدهند.

کنعانی‌زادگان البته سابقه ۶ بار گلزنی هم برای تیم الاهلی در فصلی که گذشت، دارد، اما این کارنامه نمی‌تواند سرپوشی روی عملکرد ضعیف او در فاز دفاعی باشد. جالب آنکه برای اردوی تیم ملی که از امروز آغاز می‌شود، امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفته تا محمدحسین کنعانی‌زادگان را به اردو دعوت کند و شجاع خلیل‌زاده به واسطه مصدومیتی که دارد، نامش در فهرست تیم ملی به چشم نمی‌خورد.

قرارداد‌هایی که خیلی زود بی‌اعتبار شدند!

مدیران باشگاه الاهلی حدود ۲ ماه قبل با مدافعان ایرانی پای میز مذاکره نشستند و قرار بود که قرارداد محمدحسین کنعانی‌زادگان به مدت ۲ فصل و شجاع خلیل‌زاده به مدت یک فصل تمدید شود و تصور می‌شد که این دو مدافع ایرانی با توجه به این پیشنهاد، در فصل آینده رقابت‌های باشگاهی هم در لیگ ستارگان قطر حضور پیدا کنند، اما در فاصله ۲ ماه، شرایط علیه آن‌ها تغییر کرد!

عبدالله الملا رئیس باشگاه الاهلی قطر امروز در مصاحبه‌ای رسمی با تایید قطع همکاری با محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده گفت: «تصمیم گرفتیم که یازان النعیمات اردنی و سفیان هانی الجزایری را به خاطر متمامیز بودن و داشتن قرارداد حفظ کنیم و کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده در کنار وکچوویچ از فهرست تیم‌مان خارج شدند».

روزنامه الوطن قطر مدعی شده که مقصد بعدی محمدحسین کنعانی‌زادگان در لیگ ستارگان خواهد بود و این مدافع به تیم ام‌صلال خواهد رفت؛ تیمی که در فصل جاری رقابت‌ها به لطف تفاضل گل بهتر توانست سهمیه خود را در لیگ ستارگان حفظ کند. شرایط شجاع خلیل‌زاده مشخص نیست و شایعاتی درباره بازگشت احتمالی این مدافع باتجربه به فوتبال ایران شنیده می‌شود؛ البته که خلیل‌زاده مذاکرات برای تعیین انتخاب تیم بعدی خود را به بعد از بهبود مصدومیتش موکول کرده، اما در این میان، احتمال بازگشت او به یکی از تیم‌های لیگ برتری وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین