کد خبر: ۸۴۳۹۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴

مرگ دختر دانشجو در آبدانان؛ ماجرا چه بود؟

جزییات فوت دختر جوان دانشجوی دانشگاه پیام‌نور آبدانان توسط رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان و رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) شهر آبدانان تشریح شد.
مرگ دختر دانشجو در آبدانان؛ ماجرا چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اعلام کرد: دکتر صید نور علیمرادی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام در تشریح جزئیات اقدامات درمانی انجام شده به این بیمار و انتقال آن به بیمارستان توسط فوریت‌های پزشکی، گفت: در روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۴ ساعت ۱۴:۵۶ طی تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ مبنی بر یک مورد بیمار با کاهش سطح هوشیاری به آدرس آبدانان کوچه پشت هلال احمر به مرکز فوریت‌های پزشکی اعلام شده که بلافاصله کد پایگاه شهری آبدانان به محل اعزام و راس ساعت ۱۵:۰۰ به محل حادثه می‌رسد.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، وی در ادامه افزود: بیمار با ارست قلبی تنفسی و سیانوز در حیاط خانه توسط جمعیت حاضر در محل حادثه به پرسنل اورژانس تحویل داده می‌شود و عملیات احیاء داخل حیاط شروع و سپس داخل آمبولانس تا بیمارستان ادامه می‌یابد و در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه در حین cpr تحویل بیمارستان می‌گردد.

رییس بیمارستان رسول اکرم (ص) شهر آبدانان نیز در تشریح خدمات درمانی ارائه شده به این بیمار متوفی در بیمارستان، اظهار کرد: راس ساعت ۱۵:۱۵عصر بیمار جوان ۱۸ساله بنام منصوره سگوند با ارست کامل قلبی تنفسی به اورژانس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) آبدانان توسط واحد فوریت‌های پزشکی (۱۱۵) منتقل شد.

مرگ دختر دانشجو در آبدانان؛ ماجرا چه بود؟

ایرج صفری خاطرنشان کرد: بیمار فاقد هرگونه علایم حیاتی بود و بلافاصله عملیات احیاء (cpr) توسط پرسنل اورژانس بیمارستان شروع و پس از یک ساعت تلاش، متاسفانه این اقدامات درمانی بی‌نتیجه بوده و در ساعت ۱۶/۱۰دقیقه با دستور پزشک اورژانس عملیات درمانی متوقف و فوت این دختر دانشجو اعلام شد.

این در حالی است که برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی مدعی شده اند که منصوره سگوند مامور سابق نیروی انتظامی بوده است. براساس این ادعاها، وی اهل خرم آباد و دانجشوی حقوق دانشگاه آزاد آبدانان و مدتی در بازداشت نیروی انتظامی بوده است. 

با این حال، رئیس کل دادگستری ایلام در واکنش به این ادعاها گفته است: متوفقی تحت هیچ عنوان به مراجع انتظامی، قضایی یا نظامی و امنیتی احضار نشده و پرونده قضایی نداشته است.

عمران علی محمدی، رئیس کل دادگستری استان ایلام درباره علت فوت این فرد اظهار کرد: منصوره سگوند، دانشجوی پیام نور آبدانان، در ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه بعد از ظهر در یک تماس تلفنی به دوست خود اعلام می‌کند که حالش خوب نیست. در پی این تماس تلفنی، دوست مرحومه سگوند به همراه همسر خود به خانه وی مراجعه می‌کند.  صاحب‌خانه در سفر حج بوده و کلید منزل خود را به یکی از همسایه‌ها سپرده بود، دوست مرحومه سگوند پس از دریافت کلید از همسایه وارد منزل می‌شود و خانم سگوند را درحالی که به زمین افتاده است مشاهده کرده و با اورژانس تماس می‌گیرد. : پس از بررسی اورژانس مشخص می‌شود علائم حیاتی در منصوره سگوند وجود ندارد و بیمارستانی که متوفی ابتدا به آنجا اعزام شد علت مرگ را ایست قلبی اعلام کرده است. پیکر مرحومه سگوند جهت تشخیص به پزشکی قانونی ایلام اعزام شد و براساس اعلام پزشکی قانونی هیچگونه آثار و علائمی مبنی بر درگیری یا ضربه بر روی جسد مشاهده نشده است. پزشکی قانونی مرکز استان ایلام برای انجام سم‌شناسی از متوفی نمونه‌برداری کرده و تا چند روز آینده نتایج آزمایشات سم‌شناسی نیز اعلام می‌شود و در این رابطه پرونده لازم تشکیل و تحقیقات آغاز شده است.

فرماندار خرم‌آباد نیز گفت: مرحومه "منصوره سگوند" از کارکنان نیروی انتظامی نبود و تنها در گذشته و در یک مقطع کوتاه به عنوان همیار پلیس همکاری داشته است.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرم آباد، "محمدباقر احمدی چگنی" اظهار کرد: بنابر اعلام اورژانس شهر آبدانان و بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) این شهر از توابع استان ایلام روز گذشته دانشجوی دختر لرستانی به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد. خبر‌های تکمیلی به آگاهی مردم استان خواهد رسید.

اخیرا نیز فوت بامشاد سلیمان‌خانی، جوان آبدانانی خبرساز شده بود و باعث تجمع و تنش‌هایی در این شهر شده بود. با اینکه برخی مدعی مرگ وی در جریان بازداشت شده بودند، اما عمران علی‌محمدی، رئیس کل دادگستری استان ایلام گفته بود: علت فوت بامشاد سلیمان‌خانی خودکشی بوده است. بامشاد سلیمان‌خانی جوان ۲۱ ساله آبدانانی که در شهرستان دهلران اقامت داشته بنابر انگیزه شخصی اقدام به خودکشی با مصرف قرص نموده که پس از اعزام به مرکز استان نهایتاً در بیمارستان رازی ایلام فوت می‌کند. نامبرده از سوی هیچ یک از دستگاه‌ها و نهاد‌های انتظامی، نظامی و امنیتی و همچنین دستگاه قضایی استان تحت هر عنوانی متهم و یا احضار نشده است لذا اخبار کذب منتشر شده در فضای مجازی صحیح نبوده و به شدت تکذیب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
فقط خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
3
37
لابد بیماری زمینه ای داشته این خواهر ماهم...خدا... از هم جدا شده ایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
6
35
من بعد لباس فرم دانشجویان را کفن انتخاب فرمایید .
خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
1
28
روحش شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
2
31
یعنی این خانم روز 9 خرداد باز داشت نبوده؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین