کد خبر: ۸۴۴۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
وزیر ارشاد: لایحه حمایت از عفاف و حجاب اساسا یک لایحه قضایی است

تصویب یک طرح جدید برای مقابله با بی حجابی

وزیر فرهنگ و ارشاد از تصویب "هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ارتقاء پوشش در کشور" با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات و شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.
تصویب یک طرح جدید برای مقابله با بی حجابی
آفتاب‌‌نیوز :

محمد مهدی اسماعیلی درباره لایحه عفاف و حجاب که از دولت به مجلس ارسال شده و انتقادات به این لایحه که بحث‌های فرهنگی در آن دیده نشده است و اینکه آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تدوین این لایحه نظراتی داشته است یا خیر، گفت: این لایحه اساسا یک لایحه قضایی است، برای مباحث مربوط به تخلفات و جرایمی است که در این خصوص انجام می‌شود و به این دلیل ماهیتاً نمی‌توانست در حوزه فرهنگی به صورت مستقیم به این مسائل اشاره شود. در واقع این لایحه به دنبال ایجاد عوامل بازدارنده به لحاظ برخی از مجازات‌ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این حوزه مصوبه بسیار خوبی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم. در حال حاضر یک سازماندهی بسیار خوبی اتفاق افتاده است. با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات و شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه بسیار خوبی تصویب شده است.

وی درباره عنوان این مصوبه اظهار داشت: این مصوبه در واقع "هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ارتقاء پوشش در کشور" است که الحمدلله اتفاق خوبی است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: علاوه بر این برگزاری جشنواره‌های متعددی را داریم. جشنواره گوهرشاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد. این جشنواره بی‌نظیر است و ما در روز خانواده این جشنواره را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جشنواره‌های سینمایی و مطبوعاتی ویژه بحث فعال عفاف و حجاب و جشنواره مد و لباس مجموعه فعالیت‌های متنوعی است که ما در حوزه مباحث عفیفانه در کشور در خصوص گسترش فرهنگ عفیفانه مبتنی بر نگاه خانواده‌محور در حال پیگیری آن‌ها هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین