کد خبر: ۸۴۴۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

احمد خاتمی: پشتیبانی از اصل ولایت فقیه، انقلاب را حفظ کرده

امام جمعه موقت تهران گفت: همین پشتیبانی از اصل ولایت فقیه انقلاب را در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان از جمله «اغتشاشات» سال گذشته و «فتنه‌های» مختلف قبل از آن حفظ کرده است.
احمد خاتمی: پشتیبانی از اصل ولایت فقیه، انقلاب را حفظ کرده
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی، خطیب جمعه تهران شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در جمع مردم شهرستان جغتای خراسان رضوی افزود: امام راحل (ره) فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیبی نرسد.

بخش‌هایی از اظهارات خاتمی را در ادامه می‌خوانید:

همین پشتیبانی از اصل ولایت فقیه انقلاب را در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان از جمله اغتشاشات سال گذشته و فتنه‌های مختلف قبل از آن حفظ کرده است.

پشت ماجرای اغتشاشات سال گذشته برنامه ریزی گسترده غربی‌ها و همراهی عناصر آن‌ها بود که با پشتیبانی مردم از ولایت فقیه، کشور آسیبی ندید.

روح خدا رفت، اما نسیمی امیدبخش و جانشینی صالح آمد که راه، خط، مسیر، اخلاص و شجاعت او همچون امام راحل است.

یکی از این ویژگی‌ها شجاعت امام بود شجاعتی بی بدیل و بی نظیر چنانکه رییس جمهور آمریکا را از منفورترین اشخاص در پیشگاه ملت ایران خواندند.

امام فرمودند که تمام مقصد ما مکتب ما، خدا و اسلام است و عنصر دوم نیز از نظر آن بزرگوار مردم بودند و امام در طول مدت شکل گیری این انقلاب بزرگ، یکبار نیز سخن از مبارزه مسلحانه نگفتند.

هویت رژیم شاه وابسته به غرب، انگلیس و آمریکا بود، آن‌ها شاه را موظف کرده بودند با اسلام مخالفت کند و او برای رضایت آمریکایی‌ها دست به هر اقدامی از جمله مبارزه با اسلام می‌زد.
خاتمی افزود: با خبر دستگیری امام خمینی (ره) به دست طاغوتیان، شهر‌های قم، ورامین و پیشوا به پا خاسته و قهرمانانه ایستادند، تهران، مشهد، شیراز و اصفهان هم به مخالفت با رژیم پیوستند و با شعار "یا مرگ یا خمینی" به مقابله با رژیم پرداختند.

در قیام ۱۵ خرداد، جبهه حق و توحید در برابر جبهه کفر و نفاق شکل گرفت که اکنون نیز این ۲ جبهه وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین