کد خبر: ۸۴۴۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

دستگیری ۳ گروه شکارچی متخلف در خواف

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف از دستگیری سه اکیپ شکارچی حیوانات حمایت شده در منطقه شکار ممنوع مرزی شهرستان خواف خبرداد.
دستگیری ۳ گروه شکارچی متخلف در خواف
آفتاب‌‌نیوز :

سعید شفیعیان اظهارداشت: سه اکیپ موتوری شامل شش نفر متخلف که اقدام به شروع به شکار حیوان حمایت شده آهو در منطقه شکار ممنوع مرزی خواف کرده بودند، در حدفاصل ساعات صبح تا بعداز ظهر روز شنبه چهاردهم خرداد توسط ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست خواف متوقف شدند.

وی افزود: از ناحیه گروهی از ایشان که سابقه دار هم هستند یک قبضه اسلحه غیرمجاز به همراه مهمات غیرمجاز کشف و ضبط گردید. وی گفت: با هماهنگی قاضی محترم کشیک سه دستگاه موتورسیکلت‌های مورد استفاده شکارچیان نیز توقیف شدند.

این مقام مسئول گفت: بر اساس قانون، شکار به صورت تعقیب با استفاده از وسیله نقلیه موتوری و همچنین کشتار آنان به طریق جرگه و محاصره دسته جمعی و شروع به اقدام مذکور جرم است.

شفیعیان افزود: مجازات اقدام به شکار با این شیوه‌ی شکار حبس از نود و یک روز تا سه سال یا جزای نقدی از شصت میلیون ریال تا صد و بیست میلیون ریال و در صورت تکرار به هر دو مجازات است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ضمن بیان این مطلب که برای محیط‌بانان پرتلاش شهرستان پایش عرصه‌های طبیعی و حفاظت از محیط زیست شب، روز و تعطیل و غیر تعطیل ندارد؛ افزود: از متخلفینی که در اقدام شکار خود گونه آهویی را نیز تلف کرده باشند علاوه بر جرائم ذکر شده، دویست و پنجاه یا هفتصد و پنجاه میلیون ریال (بنا به جنسیت گونه) مطالبه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین