کد خبر: ۸۴۴۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
سخنگوی کمیسیون صنایع:

جدایی «وزارت بازرگانی» از «صمت» موافقین و مخالفین جدی در مجلس دارد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: فوریت جدایی وزارت بازرگانی از صمت در حالی در دولت به تصویب رسیده که موافقین و مخالفین جدی در مجلس دارد.
جدایی «وزارت بازرگانی» از «صمت» موافقین و مخالفین جدی در مجلس دارد
آفتاب‌‌نیوز :

روح الله عباسپور با اشاره به شرایط فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: فوریت جدایی وزارت بازرگانی از صمت در حالی در دولت به تصویب رسیده که موافقین و مخالفین جدی در مجلس دارد. بنده موافق جدایی این دو وزارتخانه هستم.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با جدایی وزارت بازرگانی از وزارت صمت، امور این حوزه را بهتر می‌توان مدیریت کرد تا این که ۴ وزارتخانه با هم ادغام شده باشند.  چالش جدی امروز، معیشت و تنظیم بازار است که هرچه حوزه مدیریتی در این زمینه‌ها کوچکتر و محدودتر باشد و مدیریت تخصصی متولی امر باشد، بهتر می‌توان بر تنظیم بازار مدیریت داشت. 

عباسپور افزود: نگرانی مخالفین این است که در حوزه تولید و بازرگانی مدیریت صحیح وجود نداشته باشد و به تولید آسیب برسد که باید گفت این گونه نیست. چرا که قبل و بعد از ادغام اتفاق مهمی رخ نداده و نمی‌توانیم بگوییم که بعد از ادغام شرایط مطلوب و مناسبی داشتیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: دولت وظیفه و مسئولیت هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی را دارد و به واسطه دولت می‌توان بین وزارت بازرگانی و صمت هماهنگی ایجاد کرد. معتقدیم اگر وزارت بازرگانی در حوزه تنظیم بازار نظارت داشته باشد قطعاً باید تجارت داخلی و خارجی را توامان با هم داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین