کد خبر: ۸۴۴۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
" به عنوان یک تحصیلکرده که در بیش از ۲۰ کشور تدریس کرده‌ام، باید بگویم مجلس ما بسیار عمیق است"

تمجید وزیر آموزش و پرورش از خودش و مجلس

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع آموزش زبان باید متناسب با ماموریت و هدف متحول شود. یک طرح پیشنهادی و کاملاً متفاوت و خلاقانه داریم که شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی آن است که موضوع یادگیری زبان را از بیخ ساماندهی می‌کند.
تمجید وزیر آموزش و پرورش از خودش و مجلس
آفتاب‌‌نیوز :

رضامراد صحرایی در گفتگو با ایلنا، درباره برگزاری جلسه رأی اعتمادش در مجلس شورای اسلامی گفت: در فرآیند رای اعتماد بنده در مجلس ۲ نکته حائز اهمیت بود؛ مجلس ابتدا از من گلایه کرد که چرا پیش از معرفی به مجلس نمی‌آمدم؟ بنده هم عرض کردم هر کاری طبق آدابش است، زمانی که سرپرست هستم باید وزارتخانه را اداره کنم و زمانی که گزینه وزارت‌خانه شدم، باید برای کسب رای اعتماد به مجلس بیایم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نکته دوم این است که به عنوان یک تحصیل کرده، کسی که خیلی از مدارج و رتبه‌های دانشگاهی را طی کرده است و در بیش از ۲۰ کشور تدریس کرده، باید بگویم مجلس ما بسیار عمیق است. این باعث افتخار برای من بود که آموزش و پرورش مسئله ذهن همه نمایندگان است، ان‌شاالله نمایندگان این مسئله را در زمین هم اجرایی کنند.

وی درباره این‌که چه برنامه‌ای برای آموزش زبان در مدارس دارد، عنوان کرد: طرح جدیدی در شورای آموزش و پرورش در حال بررسی است. موضوع آموزش زبان باید متناسب با ماموریت و هدف متحول شود. یک مصوبه درباره زبان‌های دیگر داریم که شورای عالی آموزش تصویب کرده و موضوع دیگری که در دست بررسی است اساساً اصلاح این رویه است.

صحرایی درباره این‌که همیشه این گلایه وجود دارد که در مدارس آموزش زبان داده می‌شود و دست آخر داش‌آموزان چیزی یاد نمی‌گیرند، گفت: بله این هست، برای الان هم نیست و فقط برای ایران هم نیست. وقتی به روسیه رفته بودم از آن‌ها پرسیدم وضعیت آموزش زبان در مدارس شما چگونه است؟ گفتند همه در موسسه زبان یاد می‌گیرند. به کشور دیگری هم رفته بودم وضع همین‌گونه بود. یک طرح پیشنهادی و کاملاً متفاوت و خلاقانه داریم که شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی آن است که موضوع یادگیری زبان را از بیخ ساماندهی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین