کد خبر: ۸۴۴۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳

پناهیان: مسئولان دولت رئیسی خیلی کار می‌کنند

علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسئولان دولتی خیلی کار می‌کنند، ولی باید برنامه انقلابی برای افزایش سطح مشارکت مردم داشته باشد.
پناهیان: مسئولان دولت رئیسی خیلی کار می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

به اعتقاد علیرضا پناهیان، فرق دولت حاضر با دولت قبلی در جهت‌گیری‌هاست؛ به استقلال کشور بیشتر می‌اندیشد، ذی مردمی بیشتری دارد و تا جایی که خبر دارم، مسئولان دولتی خیلی کار می‌کنند ولی باید برنامه انقلابی برای افزایش سطح مشارکت مردم داشته باشد.

مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی علیرضا پناهیان در برنامه دوشنبه شب جهان را در ادامه می‌خوانید: 

رهبری در سخنرانی سالروز ارتحال امام، ادامه خط مردمی‌سازی فرهنگ و اقتصاد و ... را مطرح کردند، بحث اینکه حکمرانی در جمهوری اسلامی تغییر کرده و مردم قدرت بگیرند.

 مطالبه‌گری باید برای عدالت‌خواهی کامل باشد، اگر اقتصاد مردمی نشود عدالت کامل نمی‌شود این مطالبه، از جنس ادبیات پیشرفت است و اگر چنین شد، امیدبخش هم هست؛ رهبر معظم انقلاب می‌بینند که امکان پیشرفت وجود دارد، بنابراین ما باید این امکان را پیاده‌ کنیم.

 مشکل اصلی ما اگر اقتصاد هم نباشد، فرهنگ، بروکراسی و سیاست‌بازی‌ها در اقتصاد تجلی یافته‌اند ولی رهبری امیدوارند زیرا قابل حل است، و راهکارش هم مردمی‌سازی اقتصاد است.

مشارکت مردم در تصمیم‌سازی، نظارت بر مدیران و اقدام در جای خود، تاکید رهبری است؛ تا بروکراسی به نفع مردمسالاری پیش نرود، اتفاق چندانی رخ نخواهد داد. در برنامه هفتم، از خصوصی‌سازی بخش‌های دولتی و واگذاری به مردم محروم، تقریبا خبری نیست!

فرق دولت حاضر با دولت قبلی در جهت‌گیری‌هاست؛ به استقلال کشور بیشتر می‌اندیشد، ذی مردمی بیشتری دارد و تا جایی که خبر دارم، مسئولان دولتی خیلی کار می‌کنند ولی باید برنامه انقلابی برای افزایش سطح مشارکت مردم داشته باشد.

باید از مجلس بخواهیم قوانین دست و پاگیر را درست کند و از دولت هم بخواهیم آیین‌نامه‌ها را برای این منظور اصلاح کند؛ به عبارتی آن وضعیت جهادی باید قانونمند شود زیرا حضور صرف نیروهای جهادی در دولت کفایت نمی‌کند بلکه قوانین و ساختارهای حقوقی باید تغییر کنند.

 اگر مسئولان توانسته‌اند بسیاری از بحران‌ها را بی سر و صدا جمع کنند، به خاطر پشتیبانی قدرت منطقه‌ای ماست هیچ مانعی وجود ندارد که در آینده، قدرتمندتر از وضعیت کنونی نشویم؛ با همه ضعف‌ها در بدنه مدیریتی کشور، به این قدرت رسیده‌ایم و اگر برنامه داشته باشیم، قدرتمان به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین