کد خبر: ۸۴۴۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵

مسدود شدن حساب‌های هکر میلیونر نفوذی به اکانت تلگرامی گلستانی‌ها

رئیس پلیس فتا استان گلستان از مسدود شدن حساب‌های هکر کلاهبردار میلیونری که پس از دسترسی به «اکانت» تلگرام شهروندان درخواست وجه می‌کرد، خبر داد و گفت: ارقام مالباختگان به آن‌ها عودت داده شد.
مسدود شدن حساب‌های هکر میلیونر نفوذی به اکانت تلگرامی گلستانی‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ سعید تجری شامگاه سه‌شنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح جزئیات دستگیری هکر میلیونر گلستانی پرداخت و اظهار کرد: پس از شکایت یکی از شهروندان با موضوع هک و نفوذ به حساب تلگرام و دریافت پیام درخواست وجه از سوی احدی ناشناس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان گلستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پلیس پس از بررسی اظهارات شاکی به جزئیات بیشتری از نحوه کلاهبرداری هکر رسید و ادامه داد: فرد کلاهبردار با دسترسی به اکانت تلگرام شهروندان مبلغ ۵۰ میلیون ریال از هر یک از مخاطبین درخواست نموده و آنها نیز به واسطه اعتماد و آشنایی که با مالک اکانت داشته‌اند رقم‌های درخواستی را به حساب بانکی وی واریز می‌کردند.

رئیس پلیس فتا گلستان مجموع مبلغ دریافتی از مالباختگان توسط این هکر تلگرامی را ۸۰۰ میلیون ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: پس از روشن شدن موضوع، پلیس با اقدامات فنی و شگردهای مخصوص و ردگیری مبلغ اشاره شده، حساب‌های مقصد که مربوط به اشخاص مختلف بود را مسدود و ارقام را با هماهنگی دستگاه قضایی به حساب مالباختگان عودت داد.

وی به شهروندان توصیه کرد: اگر مجرمان به شکل غیرمجاز به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کردند در اولین فرصت به طریقی موضوع را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهید.

سرهنگ تجری با اشاره به اینکه کاربران شبکه‌های اجتماعی نباید بدون بررسی شماره حساب و هویت فرد درخواست‌کننده وجه، مبلغی را به حساب دیگری واریز کنند، افزود: شهروندان باید از صحت پیام دریافت شده و مشخصات صاحب حساب اطلاع پیدا کنند و پس از آن نسبت به جابه‌جایی و انتقال پول اقدام نمایند.

این مقام قضایی با بیان اینکه شهروندان باید برای امنیت بیشتر و جلوگیری از نفوذ صفحات اجتماعی و پیام رسان‌های خود بعد از نصب نرم‌افزار بر روی سیستم از فعال نمودن رمز دومرحله‌ای اطمینان حاصل کنند، تصریح کرد: کاربران فضای مجازی هر از گاهی نشست‌های فعال را بررسی کرده تا افراد ناشناس به این پیام رسان‌ها وارد نشوند تا اسباب کلاهبرداری مجرمان فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین