کد خبر: ۸۴۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۸
در نشست خبری «پای پیاده» عنوان شد:

فروتن: فیلم‌های ساده و صمیمی را دوست دارم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در دهمین روز از بیست وهفتمین جشنواره بین‌الملی فیلم فجر فیلم «پای پیاده» به کارگردانی «فریدون حسن پور»  اکران شد و پس از آن جلسه پرسش و پاسخ این فیلم به مجری‌گری کامیار محسنی وعوامل فیلم: فریدون حسن پور(نویسنده وکارگردان)، حسن روح پروری(طراح صحنه)،‌ سعید شهرام(موسیقی)،رضا ناجی،محمدرضافروتن،فاطمه صادقی،فریباآهنگ ومبینا میرزاکریمی در سالن سه سینما فلسطین برگزارشد.

فریدون حسن پور درپاسخ به پرسش خبرنگار آفتاب، در در مورد لهجه بازيگران فيلم كه در شمال با لهجه آذری صحبت می‌كردند اظهارداشت: «چند بازيگر را به عنوان كانديدای این نقش مدنظر داشتيم كه هيچ كدام مورد تایید واقع نشد. فاطمه صادقی همسرم سال‌ها گذشته با «رضا ناجی» همبازی بود وآشنايی قبلی با وی داشت. ناجی بازيگر مطرحی است که هم اکنون یکی از چهره‌های سینمای ایران است. ضمن اين كه در شمال، در هر محله‌ای می‌توان مهاجران و ساکنین ترک دید.البته باید گفت که شايد چون من خودم آذری نيستم نتوانسته‌ام نوع لهجه موردنظر فيلم راپیدا کنم و درضمن برای  اين كه بتوانم از «رضا ناجی » در فيلمم استفاده كنم، يک بار فيلمنامه را بازنويسی كردم.

در ادامه رضا ناجی با ابراز خرسندی در خصوص بازی در فیلم پای پیاده عنواکرد که برای من همکاری باآقای حسن پور باعث افتخار بود و پس از اینکه فیلم نامه رامطالعه کردم از متن خیلی خوشم آمد زیرا نشان دهنده سه نسل سنی متفاوت است.
 
در ادامه«سعيد شهرام» سازنده موسيقی فيلم پای پیاده عنوان کرد: «پای پياده» پنجمین همكاری من با «فريدون حسن‌پور» است و من با فضای كاری او آشنا هستم.

وی در ادامه اظهارداشت «حسن‌پور» تأكيد داشت با اين كه فضای فيلم در شمال می‌گذرد، از ریتم گيلكی در موسيقی فيلم استفاده نكنيم.

در ادامه محمدرضا فروتن عنوان کرد فیلم‌های ساده و صمیمی این چنینی را دوست دارم، به طور مثال «وقتی همه خواب بودند» را بیشتر می‌پسندم زیرا مضمون بهتری داشت. 

وی در ادامه باتاکید براینکه قبول کردن نقش‌های تکراری برای هنرمند سخت است ولی برای من جذابیت داشت که آیا میتوانم این نقش را متفاوت با نقش قبلی اجرا کنم یا خیر،که به نظرم دراین کارموفق بودم وکاری متفاوت نسبت به بقیه نقش‌هایم بود. {$old_album_84436}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین