کد خبر: ۸۴۴۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

کوین یامگا برای استقلال اسپانسر می‌آورد

قرارداد طولانی‌مدت کوین یامگا با باشگاه استقلال به شکلی است که مدیران این باشگاه می‌توانند از فروش او درآمدخوبی به دست بیاورند.
کوین یامگا برای استقلال اسپانسر می‌آورد
آفتاب‌‌نیوز :

کوین یامگا یکی از مهره‌های تاثیرگذار استقلال طی دو فصل گذشته بوده است؛ او که با نظر فرهاد مجیدی به استقلال پیوست، در لیگ بیست و یکم نقشی مهم در قهرمانی تیمش ایفا کرد و در فصلی که گذشت نیز تا قبل از مصدومیت تاثیرگذاری بسزایی در ترکیب آبی‌ها داشت.

در روز‌های گذشته بحث‌های زیادی درباره قرارداد کوین یامگا با باشگاه استقلال پیش آمده است. حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال نیز دوشنبه‌شب گذشته در برنامه فوتبال برتر در خصوص رقم قرارداد این بازیکن فرانسوی صحبت کرد و گلایه‌هایی را بر زبان آورد. همین مساله بسیار خبرساز شد و در فضای مجازی و رسانه‌ای بازتاب گسترده‌ای داشت.

حالا، اما بر اساس کسب اطلاع خبرنگار ما مبلغ قرارداد سه ساله یامگا با باشگاه استقلال جمعا یک میلیون و ۵۵۰ هزار دلار است و اگر قرارداد سال اول حضورش را هم حساب کنیم، جمعا دریافتی او برای ۴ سال یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار خواهد بود که نسبت به سطح و سن او رقم معقولی به نظر می‌رسد.

یامگا در لیگ بیست و یکم با قراردادی تا پایان فصل و به ارزش ۳۵۰ هزار دلار به استقلال پیوست که در پایان همان فصل با آبی‌ها جشن قهرمانی در لیگ برتر را گرفت.

در ابتدای فصل بیست و دوم لیگ برتر مدیران استقلال برای تمدید قرارداد وی اقدام کردند و این اتفاق با یک قرارداد سه ساله جدید رخ داد. به این صورت که برای سال اول (فصلی که گذشت) ۴۶۰ هزار دلار، سال دوم (لیگ پیش رو) ۵۲۰ هزار دلار و سال سوم (لیگ بیست و چهارم) ۵۷۰ هزار دلار مبلغ در قرارداد او ثبت شده است.

موضوعی که درباره قرارداد یامگا مورد انتقاد حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال قرار گرفته و پیش‌تر علی فتح‌الله‌زاده هم به آن اشاره کرده، مبلغی است که برای مدیربرنامه‌های این بازیکن تعیین شده است. بر اساس قرارداد مدیر برنامه یامگا برای اولین سال حضور یامگا در ایران هیچ مبلغی در خواست نکرده، اما برای قرارداد سه ساله او ۲۶۰ هزار دلار طبق توافق باید پول بگیرد.

بر اساس اطلاعات رسیده به "ورزش سه" در جلسه‌ای که مدیران استقلال چند هفته قبل با مدیربرنامه‌های یامگا داشتند او از مبلغ ۲۶۰ هزار دلاری مورد طلب خود نیز ۵۰ هزار دلار نیز به باشگاه تخفیف داده و حالا ۲۱۰ هزار دلار طلبکار شده است.

موضوع مهمی که درباره رقم قرارداد این ستاره خارجی با استقلال وجود دارد، این است که او نسبت به تعدادی از بازیکنان خارجی‌ای که در لیگ برتر ایران هستند و کیفیت‌فنی شان هم‌طراز با یامگا است، رقمی ارزان‌تر را در قرارداد خود ثبت کرده است.

با نرخ روز ارز در ایران مبلغ قرارداد یامگا در فصل گذشته لیگ برتر (۴۶۰ هزار دلار) حدود ۲۳ میلیارد تومان می‌شود و در لیگ بیست و دوم خارجی‌های دیگری نیز حضور داشتند که بیشتر از این ارقام را دریافت کردند. این مبلغ برای فصل پیش رو نیز طبق قرارداد به ۵۲۰ هزار دلار افزایش می‌یابد که با نرخ روز ارز حدود ۲۶ میلیارد تومان می‌شود.

از سوی دیگر با توجه به اینکه هنوز دو سال دیگر از قرارداد یامگا و استقلال باقی‌مانده و این بازیکن فرانسوی ۲۶ ساله به واسطه بازی‌های خوبش می‌تواند مشتریان خارجی برای خود داشته باشد، امکان فروش او از سوی مدیران استقلال هم وجود دارد. استقلالی‌ها در صورتی که برای سال جدید به واسطه مشکلات موجود نتوانند از پس هزینه‌های دلاری استخدام یامگا بربیایند، با فروش این بازیکن نه تنها پول دو سال بعد را به او نمی‌دهند که مبلغی نیز به عنوان پول رضایتنامه دریافت می‌کنند که در آمدزایی مناسبی برای آن‌ها خواهد بود.

در چنین شرایطی شایعات زیادی درباره آینده یامگا و استقلال به گوش می‌رسد. درباره این بازیکن گفته می‌شود که از یک تیم در کشور امارات پیشنهاد همکاری دارد و از سوی دیگر عملکرد خوب او سبب شده تا استقلالی‌ها خواهان حفظ این بازیکن باشند.

یامگا فعلا به فرانسه رفته و کنار خانواده خود مشغول استراحت است؛ باید دید در آینده و بعد از انتخاب سرمربی استقلال، مدیران باشگاه چه تصمیمی در خصوص او خواهند گرفت.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین