کد خبر: ۸۴۴۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

ساعت کاری کارمندان ستادی دولت ۶ تا ۱۴:۴۵ شد

بر اساس اعلام سازمان اداری و استخدامی، ساعت کاری کارکنان ستادی دستگاه‌های دولتی به ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ تغییر کرده است، پیش از این ساعت کاری همه کارکنان دولت ۶ تا ۱۳ اعلام شده بود.
ساعت کاری کارمندان ستادی دولت ۶ تا ۱۴:۴۵ شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد روح‌الامینی؛ معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی در گفتگویی تلفنی علت تغییر ساعات اداری در تابستان را به‌اصرار مستمر وزارت نیرو برای اصلاح ساعت کاری برای مدیریت بهینه مصرف انرژی عنوان کرد و گفت: با توجه به قانون الزام دولت به عدم تغییر ساعت در سال ۱۴۰۲ و با توجه به ناترازی تولید برق ساعت شروع کار ادارات از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت ۶ صبح خواهد بود.

معاون نوسازی اداری در خصوص ساعت شروع به کار ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مترو گفت: ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی و مترو ساعت فعالیتشان از ساعت ۴:۳۰ خواهد بود تا همکارانی که از مسیر‌های دور به سر کار می‌آیند بتوانند سر ساعت اعلام‌شده در محل کار حاضر شوند.

وی با اشاره به ساعت کار بانک‌ها خاطرنشان کرد: مطابق اعلام شورای هماهنگی بانک‌ها زمان شروع کار ساعت ۶:۳۰ است؛ یعنی همکاران ساعت ۶ در محل کار حاضر هستند و ارائه خدمات به‌دلیل اقدامات ابتدایی بانکی از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ و پنج‌شنبه‌ها ۶:۳۰ تا ۱۲ است.

روح‌الامینی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی ستادی مکلف به اجرای ساعت کاری از ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ هستند تا سقف ۴۴ ساعت مشخص‌شده مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری رعایت شود، فقط دستگاه‌هایی که ۶ روز در هفته خدمت ارائه می‌کنند انتهای ساعت کاری را می‌توانند با رعایت میزان قانونی، متغیر کنند.

وی افزود: دستگاه‌هایی مثل بیمارستان‌ها و دستگاه‌هایی که خدمات شبانه‌روزی به مردم ارائه می‌کنند ساعات خدمت‌رسانی‌شان همانند قبل خواهد بود.

معاون نوسازی اداری با اشاره به اهمیت یکپارچگی و یکسانی در شروع ساعات کاری برای ارائه خدمت به مردم خاطرنشان کرد: مذاکرات با دستگاه قضایی برای همسانی در شروع به فعالیت و ارائه خدمات به هموطنان انجام شده است تا با صرفه‌جویی در مصرف انرژی مردم عزیزمان در تابستان دچار قطعی برق نشوند.

روح‌الامینی در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه‌های والدین تصریح کرد: والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند، مطابق تصویب‌نامه هیئت وزیران دستگاه‌ها در تعامل با یکدیگر مکلفند با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین کارمندی که فرزند خردسال دارند موافقت کنند. کارکنان زن سرپرست خانوار دارای فرزند خردسال هم مشمول این حکم هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین