کد خبر: ۸۴۴۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

رتبه‌بندی معلمان انجام شده و دیگر مسئله‌ای بر زمین مانده ندارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان انجام شده و دیگر مسئله‌ای بر زمین مانده ندارد، گفت: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش است.
رتبه‌بندی معلمان انجام شده و دیگر مسئله‌ای بر زمین مانده ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور در پاسخ به سئوالی درباره تقاضای اعمال ماده (۲۳۴) آیین نامه داخلی از سوی تعدادی از نمایندگان در خصوص عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات فرهنگیان کشور توسط سازمان برنامه و بودجه، عنوان کرد: در حوزه آموزش باید سعی کنیم، کیفیت آموزش در مدارس دولتی ارتقا یابد و با توجه به اینکه انگیزه بیشتری در معلمان به واسطه اجرای رتبه بندی معلمان ایجاد شده، تلاش خواهیم کرد با استانداردگذاری‌های جدیدی که در آموزش و پرورش وجود دارد، کمک می‌کنیم مسائل معلمان و مدارس حل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور تصریح کرد: تمرکز ما به این سمت است که با بهره‌ور کردن منابعی که دولت صرف آموزش و پرورش می‌کند، نتیجه بهتری بگیریم؛ منابع مالی که صرف آموزش و پرورش می‌شود بیش از همه دستگاه‌ها است و تلاش داریم با تجهیز بهتر مدارس، افزایش سطح کیفی آموزش در طول سال‌های برنامه، نسبت به ارتقا آموزش اقدام کنیم.

بدهی‌ها به آموزش و پرورش نیاز به حسابرسی دارد
وی اضافه کرد: نکته مهم این است که بخشی از بدهی‌هایی که از گذشته وجود داشته را تسویه کنیم، در قانون بودجه برای جبران بدهی‌ها منابعی پیش بینی شده که البته بخشی از این بدهی‌ها حسابرسی شده نیست و ذی حساب‌های مربوط باید ارقام مربوطه را تأیید کند، از سوی دیگر تیم سازمان برنامه هم موارد را بررسی می‌کند و قطعا مواردی که مورد تأیید دو طرف باشد، حتما جبران می‌شود.

پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان در زمینه برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در ایام کرونا و تصحیح اوراق
منظور اضافه کرد: بخشی از بدهی‌های آموزش و پرورش به معلمان مخصوصا برای تصحیح اوراق سال گذشته و کلاس‌های فوق برنامه دوران کرونا حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اخصاص داده شد و همچنین در روز معلم نیز یک میلیون تومان هدیه پرداخت شد که همین رقم با توجه به حضور حدود یک میلیون معلم و کارمند در آموزش و پرورش رقمی یک هزار میلیارد تومانی برای دولت بار مالی داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: سیاست دولت جلب رضایت حداکثری معلمان بوده و ما اعتقاد داریم اگر قرار است، توسعه‌ای برای کشور رخ دهد، قطعا مسیر آن آموزش و پرورش بوده و این دانش آموزان هستند که به آن توجه خواهیم کرد.

وی درباره اصلاح آیین نامه رتبه بندی معلمان که نیاز به منابع جدیدی دارد، گفت: تا جایی که من مطلع شدم، کار رتبه بندی تمام شده و پرداخت‌های مربوط به رتبه بندی معلمان نیز در سال گذشته بالغ بر ۴۸ هزار ملیارد تومان بود که این ارقام پرداخت شد و ما در خصوص رتبه بندی معلمان دیگر مسئله بر زمین مانده‌ای نداریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور در خصوص اعتراضات معلمان نسبت به رتبه بندی معلمان نیز گفت: این اعتراضات طبیعی است چراکه نظام آموزش و پرورش دستور العملی داشته و طبقه بندی‌ها بر اساس همین دستور العمل صورت گرفته، اما همیشه ممکن است هرکسی نسبت به رتبه خود اعتراض داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین