کد خبر: ۸۴۴۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

ادعای ورود ۲ ایرباس به تهران/ ایران هواپیما‌ی جدید خرید؟

خبرگزاری دولت به نقل از منابع غربی از ورود دو فروند ایرباس A ۳۴۰ متعلق به نیروی هوا فضای فرانسه به ناوگان هوایی ایران طی روز‌های اخیر خبر داده است.
ادعای ورود ۲ ایرباس به تهران/ ایران هواپیما‌ی جدید خرید؟
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات رسمی ایران از اضافه شدن ده‌ها فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور طی ماه‌های اخیر با وجود تحریم‌ها خبر داده‌اند.

در همین زمینه «محمد محمدی‌بخش» رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته بود که بیش از ۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر در ۱۸ ماه گذشته خریداری شده و تا کنون ۲۰ فروند به سرویس هوایی برای خدمت‌رسانی اضافه شده است.

«مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی نیز در اوایل ماه جاری با بیان این که توسعه ناوگان هوایی در دستور کار قرار دارد اعلام کرد: تا روز‌های آینده هواپیما‌های جدیدی به ناوگان هوایی کشور می‌پیوندد.

یک پایگاه خبری هلندی که اخبار مربوط به صنعت هوانوردی را منتشر می‌کند، خبری را منتشر کرده است که ورود هواپیما‌های جدید به ایران را تایید می‌کند.

این پایگاه البته طی گزارشی تایید نشده نوشته است دو فروند ایرباس A ۳۴۰ که زمانی متعلق به نیروی هوا فضای فرانسه بودند توسط یک ایرلاین ایرانی خریداری شده‌اند.

بر اساس این گزارش این دو هواپیما در تاریخ ۲۳ می‌سال جاری در ایران به زمین نشسته‌اند.

این هواپیما‌ها در دسامبر ۲۰۲۰ از خدمت در نیروی هوا فضای فرانسه کنار گذاشته شدند و از مارس ۲۰۲۱ تا بهار ۲۰۲۲ در شهر شاتورو فرانسه نگهداری می‌شدند.

این دو هواپیما یک سال پس از این که هیچ‌گونه پروازی نداشتند.

این پایگاه هلندی در پایان مدعی شده است هواپیما‌های مورد اشاره تحت اختیار یک ایرلاین ایرانی قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری ایرنا، وابسته به دولت با انتشار این گزارش، در پایان نوشت: به گفته تحلیلگران، اینکه ایران می‌تواند هواپیما‌های متعلق به یک نیروی نظامی در قلب اروپا را خریداری کند و در اختیار بگیرد، حاکی از رنگ باختن تحریم‌ها و توانایی بالای ایران در دور زدن تحریم‌ها و مقابله با سیاست‌های محدودیت‌زای آمریکا و سایر دولت‌های غربی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین