کد خبر: ۸۴۴۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

تقلب در حوزه امتحانی کرج/ ماجرا چه بود؟

امروز به صورت گسترده ویدئویی درباره لو رفتن سئوالات امتحانی در یک حوزه امتحانی در کرج منتشر شده بود. حالا مسئولان از برخورد با این تخلف خبر داده اند.
تقلب در حوزه امتحانی کرج/ ماجرا چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای، گزارشی از برخورد با تخلف صورت گرفته در یک حوزه امتحان نهایی در استان البرز ارائه داد.

دراین خصوص مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و براساس تصاویر ضبط شده با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اول: برگه در اواخر آزمون (ساعت۱۰) توسط، ولی دانش آموز و برای تحویل به او در اختیار نگهبان قرار گرفته است لذا این موضوع به هیچ عنوان به منزله لو رفتن سؤالات نیست.

دوم: مسئولیت حفاظت از حوزه و برقراری نظم و آرامش به عهده عوامل حوزه است و از آنجا که رخداد اخیر مبین قصور عوامل بوده، بلافاصله مسؤلین آموزش و پرورش منطقه با حضور در مدرسه (ساعت ۱۰:۱۵) موضوع را پیگیری کرده و با دستور مدیرکل استان، ابلاغ عوامل اجرایی لغو و به هیات رسیدگی به تخلفات معرفی شدند. همچنین در مورد دانش آموز متخلفی که با همکاری پدرخود و نگهبان حوزه نسبت به رد و بدل پاسخ سوالات اقدام کرد، نیز مطابق آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات و جرائم آزمون‌ها، صورت جلسه تنظیم و به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات معرفی شد.

سوم: از دانش آموزان انتظار می‌رود هرگونه اتفاق خارج از روال و بروز تخلفات احتمالی را بدون برهم زدن نظم حوزه به مسئولین اطلاع دهند که متاسفانه در این مورد دانش آموزی که از موضوع مطلع شده با رفتار نامناسب خود سعی در تشویش اذهان داشته است. بدیهی است این رفتار نیز نوعی تخلف و قابل پیگیری است.

خاطر نشان می‌شود، آموزش و پرورش ضمن تلاش برای برقراری نظم درحوزه‌ها و ممانعت از بروز هرگونه تخلف، قاطعانه اقدام می‌نماید. همچنین دانش آموزان برای کسب اخبار و اطلاعات از حوزه‌های آزمون، کانال emtehanat_۴۰۲ در پیام رسان شاد را مشاهده کنند و دانش آموزان و اولیاء می‌توانند گزارشات خود از وقایع آزمون‌ها را بدون فوت وقت در واحد مجازی نظارت برآزمون‌ها در صفحه اصلی پیام رسان شاد به آموزش و پرورش اطلاع دهند.

این در حالی است که ویدئویی مبنی بر فروش سئوالات امتحان در یک مدرسه در کرج منتشر شده بود و در توضیح آن آمده بود که مدیر مدرسه پاسخنامه را به فردی فروخته بود و دانش آموزی که این صحنه را دیده بود، معترض می شود که منجر به ایجاد تنش هایی در فضای مدرسه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین