کد خبر: ۸۴۴۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

پایان بررسی توافق پادمانی ایران در شورای حکام

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع از اتمام بررسی توافق پادمانی ایران توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.
پایان بررسی توافق پادمانی ایران در شورای حکام
آفتاب‌‌نیوز :

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز چهارشنبه در توییتی نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ملاحظات خود درباره توافق پادمانی عدم اشاعه هسته‌ای با ایران را تکمیل کرده است. یکی از مباحث اختلافی این مسئله بوده است که آیا "نیمه لیوان پر است یا خالی".  پاسخ آن به احساسات شخصی سخنران بستگی داشت.

اولیانوف در جلسه شورای حکام آژانس اتمی نیز گفته بود: ما از حل‌وفصل مشکلات چندین ساله برجسته میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص ذرات اورانیوم اعلام نشده استقبال می‌کنیم. اکنون اولین پیشرفت واقعی - هرچند جزئی - حاصل شده است. این نشانگر تمایل طرفین به تعامل سازنده است.

محسن نذیری اصل، مماینده ایران در نشست شورای حکام نیز در سخنانی در این شورا ضمن پرداختن به اقدامات سازنده ایران در همکاری با آژانس از آخرین نشست شورای حکام در ماه مارس و اشاره به اینکه انتظارات نابجا از ایران غیر منطقی می باشد، تاکید کرد: فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از جمله غنی‌سازی در سطوح مختلف، کاملاً صلح‌آمیز و در راستای حقوق ملت ایران بر اساس NPT بوده و تحت نظارت و راستی‌آزمایی پادمان‌های آژانس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین