کد خبر: ۸۴۴۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

اولین قرارگاه مقابله با مهاجمین زیستی افتتاح شد

با حضور معاونان سازمان پدافند غیرعامل کشور، رئیس سازمان حفظ نباتات، روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های جنوب شرق کشور، اولین قرارگاه مقابله با مهاجمین زیستیِ جنوب شرق در کرمان افتتاح شد.
اولین قرارگاه مقابله با مهاجمین زیستی افتتاح شد
آفتاب‌‌نیوز :

رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در این مراسم اظهار کرد: یکی از محور‌هایی که دشمن به شدت روی آن برنامه ریزی کرده و مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند، جنگ هیبریدی و در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه زیستی به شدت با تهدیدات مواجه هستیم، افزود: برای مواجهه با جنگ زیستی باید آرایش قرارگاهی بگیریم و در غیر این صورت کاری پیش نمی‌رود.

جلالی با اشاره به کشاورزی تک محصولی و بیشینه فعالیت کشاورزی و وابستگی اقتصاد مناطق به این حوزه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ابعاد جنگ اقتصادی دشمن ناظر به این فضا است. ضمن اینکه بخش اعظم اقتصاد کرمان و استان‌های همجوار در بخش کشاورزی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید الزاماتی را در این قرارگاه مد نظر قرار داد و همه در این زمینه‌ها طرح و برنامه داشته باشند، گفت: باید برنامه ضربتی، کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اجرا کنیم و کار‌های سخت افزاری و پشتیبانی اهمیت ویژه‌ای دارد. ضمن اینکه عددی که در قرارگاه زیستی برای استان کرمان دیده شده اصلا کفاف وسعت استان را نمی‌دهد.

وی با اشاره به خلاء جدی در حوزه پیوست رسانه‌ای و لزوم اطلاع رسانی به کشاورزان تصریح کرد: ارتباطات بین دستگاهی نیز مسئله مهمی در این زمینه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین