کد خبر: ۸۴۴۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

دغدغه مشترک ۳ غول فوتبال ایران؛ انفجار یک بمب نقل و انتقالاتی در خط حمله

در اختیار داشتن یک مهاجم تمام‌کننده موفق، یکی از تفاوت‌های بزرگ سپاهان نسبت به سرخابی‌های پایتخت و حتی تیم تراکتور تبریز بود.
دغدغه مشترک ۳ غول فوتبال ایران؛ انفجار یک بمب نقل و انتقالاتی در خط حمله
آفتاب‌‌نیوز :

بیست‌ودومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در اوج هیجان و جذابیت به پایان رسید و در پایان یک ماراتن ۳۰ هفته‌ای، پرسپولیس توانست در قامت تیم قهرمان کارش را به پایان ببرد و شاگردان یحیی گل‌محمدی بعد از قهرمانی در لیگ برتر، در جام حذفی هم توانستند این عنوان را از آن خود کنند. بررسی آمار و ارقام به‌ثبت رسیده از فصلی که گذشت نشان می‌دهد که ترکیب و ساختار تیم‌ها با یکدیگر وجه تمایزات جالب‌توجهی داشته‌اند؛ از ساختار دفاعی قدرتمند پرسپولیس تا نمایش‌های تهاجمی استقلال.

سرخابی‌های پایتخت با وجود آنکه پایان فصلی متفاوت را تجربه کردند و پرسپولیس موفق به کسب ۳گانه شد و دست آبی‌ها حتی به یک عنوان قهرمانی هم نرسید، در یک مسئله وجه اشتراک داشتند و آن‌هم موضوع فقدان مهاجم تمام‌کننده بود. در استقلال، ریکاردو سا پینتو به سراغ میدان دادن به امیرارسلان مطهری، سجاد شهباززاده، آرمان رمضانی و پیمان بابایی رفت، اما مهاجمان استقلال جمعاً ۹ گل در لیگ برتر و جام حذفی برای تیم‌شان به‌ثمر رساندند و در پرسپولیس هم با وجود استفاده یحیی گل‌محمدی از عیسی آل‌کثیر، شیخ دیاباته و لیاندرو پریرا، این ۳ مهاجم روی هم رفته توانستند تنها ۷ گل برای تیم خود در فصلی که گذشت به‌ثمر برسانند!

پرسپولیسی‌ها البته در شروع یک مهاجم تمام‌کننده موفق داشتند که عمر حضور او در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی کوتاه بود. یورگن لوکادیا که باسابقه بازی در بوندس‌لیگای آلمان به فوتبال ایران آمد، در ۹ مسابقه توانست ۶ گل برای سرخ‌پوشان پایتخت به‌ثمر برساند، اما خیلی زود از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی جدا شد تا سرمربی باتجربه پرسپولیس در حسرت یک مهاجم تمام‌کننده و به اصطلاح شش‌دانگ بماند. پاکو خمس هم در تیم تراکتور تبریز دغدغه‌ای مشابه یحیی گل‌محمدی و ریکاردو سا پینتو داشت و این سرمربی اسپانیایی تصمیم گرفت تا رضا اسدی را در خط حمله تیمش میدان بدهد تا بلکه از قدرت تمام‌کنندگی او بتواند استفاده کند!

دغدغه‌ای که «مورایس» نداشت و ندارد

سپاهان برای حضور در لیگ بیست‌ودوم مهاجم نام‌آشنایی را جذب نکرد و به جز عیسی مرادی که از تیم لیگ یکی خوشه‌طلایی ساوه به جمع شاگردان ژوزه مورایس اضافه شد، دیگر بازیکنی به جمع طلایی‌پوشان اصفهانی در خط حمله اضافه نشد. مورایس در شرایطی این تصمیم را گرفت که خیالش از خط حمله تیمش با حضور شهریار مغانلو آسوده بود و این مهاجم بلندقامت با گذراندن یک فصل رویایی توانست به بهترین شکل پاسخ سرمربی پرتغالی را بدهد. مغانلو که همواره خود را یک مهاجم زهردار و تمام‌کننده نشان داده، در فصلی که گذشت موفق شد ۱۶ گل برای سپاهان در لیگ برتر و جام حذفی به‌ثمر برساند. نکته جالب‌توجه اینکه هنوز یک فصل دیگر از قرارداد او با طلایی‌پوشان اصفهانی باقی مانده و شهریار مغانلو که در فصل اخیر به عنوان آقای گلی رسید، همچنان در جمع شاگردان مورایس باقی خواهد ماند. هر چند که گفته می‌شود سرمربی سپاهان درخواست جذب مهاجم خارجی و البته بازیکنانی مانند مهدی ممی‌زاده و رضا اسدی را هم داده، اما با توجه به عملکرد درخشان مغانلو، به نظر می‌رسد که سپاهانی‌ها برای فصل پیش‌رو هم نسبت به سایر رقبا دغدغه کمتری در خط حمله دارند.

۳ غول فوتبال ایران به دنبال تمام‌کننده

سرمربی جدید استقلال هنوز مشخص نشده، اما مطمئنا او در کنار یحیی گل‌محمدی و پاکو خمس یک دغدغه مشترک در بازار تابستانه پیش‌رو خواهد داشت و آن‌هم جذب حداقل یک مهاجم تمام‌کننده خواهد بود. از بین مهاجمانی که استقلال در فصل اخیر داشت، احتمال جدایی ۳ بازیکن وجود دارد و ۲ خارجی پرسپولیس هم در مسیر جدایی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت هستند و خمس هم گفته می‌شود تمایلی به ادامه همکاری با محمد عباس‌زاده ندارد.

۳ تیم نام‌آشنای فوتبال ایران که بدون‌شک برای حضور در کورس قهرمانی در فصل آینده خود را آماده می‌کنند، دغدغه مشترکی دارند و به دنبال جذب مهاجم تمام‌کننده هستند. نکته مهم در این میان، فقدان مهاجم باکیفیت و تمام‌کننده در فوتبال ایران است که احتمالاً باعث خواهد شد تا مدیران ۳ تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور به سراغ گزینه‌های خارجی بروند و با توجه به ضعف این ۳ تیم، احتمال حضور مهاجمان خارجی در لیگ بیست‌وسوم محتمل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین