کد خبر: ۸۴۴۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

رئیسی: تجارت ما در ۴۰ سال گذشته رکورد زده/ از برخی‌ها باید پرسید چرا ناراحت هستید

رئیس جمهور خطاب به برخی گفت: تجارت ما در چهل سال گذشته رکورد زده و با اینکه دشمنان این افزایش تولید را نمی‌خواستند، اما امروز مراکز تولیدی ما فعال هستند.
رئیسی: تجارت ما در ۴۰ سال گذشته رکورد زده/ از برخی‌ها باید پرسید چرا ناراحت هستید
آفتاب‌‌نیوز :

سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دور دوم سفر استانی خود به آذربایجان‌شرقی در دیدار جمعی از مردم که در محوطه سنگفرش ارک تبریز برگزار شد، اظهار کرد: بزرگان آذربایجان نه فخر این خطه که مایه تفاخر ایران و جهان و علامه‌های آن ستارگان درخشان دنیای فقهات هستند و شهدای محراب آن خدمات ارزنده‌ای برای انقلاب و کشور داشته‌اند و تمام افتخار من نوکری و خدمت به چنین مردمی است و ادای احترام مردم تبریز را که مرا شرمنده کرد، باید در قالب اعلام وفاداری به ولایت و شهدا و نظام جمهوری اسلامی ایران تفسیر کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبری در تحلیل جامع واقعیت ایران اسلامی در کنار مرقد امام راحل گفت: ایشان بر دو مولفه ایمان و امید تاکید و آن‌ها را رمز ماندگاری و قدرتمندی انقلاب اسلامی و شکست دشمنان این نظام دانستند و این ایمان را در دل مردم تبریز می‌بینیم و آینده با حضور چنین مردمی امیدبخش است. هویت آذربایجان و مردم آن دین مداری است و در جریان مشروطه یکی از برگ‌های زرین مردم این خطه بوده و حضور آذربایجانی‌ها و ایستادگی آن‌ها در مقابل دشمن زبون در دفاع مقدس، ایستادگی و مقاومت و نقش آفرینی در قیام ۲۹ بهمن و نظایر این نقش آفرینی‌ها نشان می‌دهد که ایستادگی و مقاومت با زندگی مردم تبریز و آذربایجان اجین شده است. دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و مقاومت و ایستادگی مشخصه مردم تبریز و آذربایجان در عصر حاضر بوده و مردم این خطه در اغتشاشات و فتنه‌های اخیر دشمن را ناکام گذاشتند و حقیقتا باید گفت یاشاسین تبریز، یاشاسین آذربایجان.

رئیسی خطاب به مردم تبریز و آذربایجان‌شرقی گفت: در سفر اول به این استان شرایط کرونایی بود و امکان حضور در جمع شما نبود و دولت در روز‌هایی سر کار آمد که روزی ۷۰۰ خانواده عزادار می‌شد، ولی الان آن روز‌ها گذشته و با تلاش و لطف پروردگار و حمایت و ایستادگی کادر درمان از آن برهه سخت عبور کرده ایم.

وی با تشکر از مسئولان استانی تصریح کرد: از جمله مواردی که در سفر اول مطرح شد و وعده پیگیری آن را دادیم، موضوع راه آهن تبریز به میانه بود و الان من این وعده را می‌دهم که این راه‌آهن فردا افتتاح خواهد شد و در مورد شرکت مس آذربایجان هم اقدامات لازم انجام شد و این خبر خوش و انجام شدن آن را می‌دهم.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه کشور در حال پیشرفت است و برخی‌ها نمی‌خواهند این واقعیت را ببیند، گفت: امروز مردم ما آمریکا را در بسیاری از صحنه‌ها شکست داده و خود مسئولان آمریکا اعتراف کردند که ما در تحریم‌ها از ایران شکست خوردیم و باید از برخی پرسید چرا شما از این موضوع ناراحت هستید.

وی با بیان اینکه بازدید‌های امروز تنها مربوط به تبریز بود، افزود: در این بازدید‌ها شاهد بودیم که تولید دو برابر شده و گروه صنعتی ماشین سازی که با تعطیلی روبه‌رو شده بود، امروز که بازدید کردم یک هزار و ۲۰۰ ماشین تولید میکند و هدفگذاری امسال آن‌ها دو هزار ماشین است و در فاصله دو سفر ۲۲۰ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته اند و هزاران کارگر به سر کار رفته اند و باید پرسید آیا این پیشرفت نیست؟

رئیسی در خصوص وعده خود برای احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: دست اندرکاران سه شیفته برای احیای این دریاچه تلاش کردند و به حد معمول رساندند و با این اقدامات گام‌های جدی و عملی برای احیا برداشته شده و کار‌ها و پیشرفت‌های بزرگی در کشور و تبریز اعم از بخش‌های علمی و فرهنگی و دانش بنیان حاصل شده که وقتی از کشور‌های دیگر به بازدید می‌آیند، شگفت‌زده می‌شوند که چگونه یک کشور تحت تحریم اینگونه پیشرفت می‌کند.

وی تصریح کرد: شهدای ما به ما آموختند با ایمان و امید می‌توان کشور و تمام حوزه‌ها را به پیش برد؛ امروز باید ایران قوی داشته باشیم که یک جلوه آن تولید موشک فتاح است، ولی جلوه‌های دیگرش همین تولید اقتصادی در کارخانه‌های تولیدی است و برای ایران قوی با هیچ تکانی تکان نخواهیم خورد، زیرا این را از شهدا یاد گرفتیم و تاکنون کار‌های زیادی انجام شده و از این به بعد هم خواهد شد.

رئیس جمهور خطاب به برخی بدخواهان گفت: تجارت ما در چهل سال گذشته رکورد زده و با اینکه دشمنان این افزایش تولید را نمی‌خواستند، اما امروز مراکز تولیدی ما فعال هستند و در حالی که دشمن پیشرفت را برای ما نمی‌خواستند، اکنون کشور در حال پیشرفت است.

وی به مسئولان و مدیران استانی متذکر شد: قدر این مردم را بدانید، این مردم بسیار خوب هستند و مسئولان نباید اجازه دهند در اداره‌های تحت مسئولیت آن‌ها کار مردم به تعویق انداخته نشود و نباید فساد و پارتی بازی در سازمان‌ها رخنه کند و بنده به همه اطمینان می‌دهم دولت مردمی اجازه ریشه کردن فساد را نخواهد داد و هر تخلفی که بوده باید گزارش شود، نمی‌گویم دولت ما معصوم است و کسی در آن گناه نمی‌کند ما می‌گوییم دولت اجازه نمی‌دهد کوچکترین فساد در کشور لانه کند.

رئیسی گفت: مسئولان باید برای توجه به نیرو‌های بومی و متخصص برنامه داشته باشند و در هر شهر و کوی و برزن دختران و پسران تحصیل کرده و با مهارت را حمایت کنند و از نقش آن‌ها در ورزش و اقتصاد و فرهنگ و سایر حوزه‌ها استفاده کنیم و زمینه را برای شکوفایی آن‌ها فراهم سازیم.

وی تأکید کرد: دو پیام مهم دارم، یکی پیام امید به همه دلدادگان نظام که از موفقیت‌های کشور خوشحال خواهند شد و دومی را به دشمن دارم که تا امروز آن را ناامید کرده ایم و از این به بعد هم ناکام خواهیم گذاشت.

وی به دست نوشته‌های حاضران در این دیدار مردمی نیز اشاره کرده و افزود: این عزیزان دلنوشته‌ها و خواسته‌هایشان را نوشته‌اند و به جد پیگیر همه خواهم بود و هیچ کدام از این نوشته‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند، چون بنده خادم مردم هستم و به این خادمی افتخار می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین