کد خبر: ۸۴۴۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

ابهام در برگزاری مجمع پرسپولیس و استقلال/ شهریاری: به‌جای تغییر می‌خواهند یارگیری کنند

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس به انتقاد از سازمان خصوصی‌سازی پرداخت و گفت که نوع عملکرد آن‌ها بیشتر شبیه یارگیری است تا انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره.
ابهام در برگزاری مجمع پرسپولیس و استقلال/ شهریاری: به‌جای تغییر می‌خواهند یارگیری کنند
آفتاب‌‌نیوز :

حسین شهریاری رئیس هیئت مدیره پرسپولیس درباره شرایط مربوط به تغییر هیئت مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و برگزاری مجامع این دو باشگاه گفت: اینکه این اتفاق بیفتد و اعضای هیئت مدیره انتخاب شود، فرآیندی دارد. این نوع تشکیل جلسه یکسری مشکلات دارد. اگر قرار است هیئت مدیره تغییر کند، فکر می‌کنم جا‌هایی که مشکل دارد، باید تغییر داده شوند. پرسپولیس و مجموعه مدیریتی این تیم در یک سال گذشته عالی کار کرده و به گفته همان مدیران سازمان خصوصی‌سازی بدون حواشی و بدون دردسر بهترین کار را امسال انجام داده‌اند. وقتی حرف از یک تیم برنده به میان می‌آید، ایجاد تغییر در آن به معنای یارگیری است. پس تغییر در پرسپولیس به معنای یک نوع یارگیری است و این قابل قبول نیست.

وی افزود: ایجاد تغییر وظیفه وزارت ورزش است. سازمان خصوصی‌سازی هم زحمت کشیده و کار‌های زیادی انجام داده، ولی باید آیینه شفافی به سهامداران درخصوص وضعیت مالی، بدهکاری و طلبکاری و ... این شرکت‌ها را نشان دهد. اینکه آن‌ها به دنبال تعیین اعضای هیئت مدیره باشند، در قانون نیامده است. در واقع در هیچ جایی نیامده که سازمان خصوصی‌سازی باید اعضای هیئت مدیره را تعیین کند. اگر اینگونه باشد، شرکت‌های زیادی در فرابورس هستند که باید هیئت مدیره‌های آن‌ها را نیز مشخص کنند.

شهریاری عنوان کرد: شنیدم که گفته‌اند که اعضای هیئت مدیره شغل زیادی دارند. اعضای هیئت مدیره این دو باشگاه باید شغلی در جایی داشته باشند یا نه؟ مگر می‌شود یک نفر بیاید و حق جلسه بگیرد و بیکار باشد؟ قطعاً اعضای هیئت مدیره در جایی مدیر هستند. اگر قرار باشد یک نفر هیچ‌کاره باشد و فقط عضو هیئت مدیره باشگاه باشد، مگر می‌تواند تصمیم بگیرد و جایگاهی داشته باشد؟ کجا می‌توانید پنج نفر را به صورت موظف بگذارید که بار مالی شرکت را بالا ببرید؟ مگر می‌شود از هر نوع تخصص یکی را کنار هم بگذارید. مگر هر کدام از آن تخصص‌ها با یکدیگر همپوشانی می‌کنند؟ پس اینگونه نمی‌شود.

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس گفت: این یک راه دارد؛ اگر می‌خواهند تعیین کنند، باید یارگیری کنند. یعنی بگویند که ما دوستان خودمان را انتخاب می‌کنیم که این منطقی نیست. من فکر می‌کنم اینگونه انتخابات یعنی یارگیری که نباید اینگونه باشد.

وی عنوان کرد: قانون تجارت می‌گوید اعضای هیئت مدیره باید حداقل دو سال حضور داشته باشند. در همین شرایط حضور اعضای هیئت مدیره پرسپولیس هنوز دو سال نشده است. حتی برخی نفرات چند ماه است که حضور دارند. نمی‌شود که قانون تجارت را زیر پا گذاشت. احساس می‌کنم این چیدمان ترکیب، برای تعیین هیئت مدیره نیست و یک نوع یارگیری است که یک تیمی انتخاب شود که همگی خودمانی باشند. این کار از جنس ورزش است و اگر قرار باشد خصوصی‌سازی برای شرکت‌های فرابورس هیئت مدیره تعیین کند، دیگر در آینده وزارت ورزش پاسخگوی هواداران نیست. در شرایطی که پاسخگوی هواداران و ورزش، وزارت ورزش است.

شهریاری تصریح کرد: اگر وزارت ورزش بخواهد همه را تغییر دهد، بلامانع بوده و این حق قانونی‌اش است، ولی اینکه خصوصی‌سازی یک دفعه وارد این ماجرا شود، شکل کار منطقی به نظر نمی‌آید.

وی در پاسخ به این سؤال که «فکر می‌کنید یکشنبه جلسه برگزار می‌شود یا خیر؟» گفت: ما قانون داریم؛ اگر می‌خواهیم مجمع بگذاریم، باید رئیس مجمع دعوتنامه بدهد که من به عنوان رئیس هیئت مدیره هنوز دعوتنامه از سوی رئیس مجمع ندارم. اگر رئیس مجمع دعوتنامه ندهد، رئیس هیئت مدیره باید این کار را انجام بدهد که من چنین کاری نکرده‌ام.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین