کد خبر: ۸۴۴۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

پوتین: تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه از ماه آینده در بلاروس مستقر می‌شوند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در سوچی دیدار کرد و دو کشور برای استقرار تسلیحات هسته‌ای روسی در خاک بلاروس از ماه آینده میلادی، توافق کردند.
پوتین: تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه از ماه آینده در بلاروس مستقر می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه گفت: روسیه استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در بلاروس پس از آماده شدن تأسیسات ذخیره‌سازی، از ۷ تا ۸ ژوئیه (۵ و ۶ تیر) آغاز خواهد کرد.

به گزارش رویترز، با گذشت بیش از ۱۵ ماه از بزرگترین جنگ زمینی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم، پوتین افزود: ایالات متحده و متحدان غربی اش به عنوان بخشی از یک جنگ نیابتی در حال گسترش، با هدف به زانو درآوردن روسیه تسلیحات خود را به اوکراین می‌فرستند.

پوتین در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۱) اعلام کرد می‌خواهد تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را در بلاروس مستقر کند، این هشداری آشکار به ائتلاف نظامی ناتو، به سرکردگی ایالات متحده در مورد حمایت این ائتلاف از اوکراین بود.

کشور‌های قدرتمند عضو ناتو می‌گویند از اوکراین حمایت خواهند کرد و تا زمانی که روسیه که بقای دولت اوکراین را تهدید می‌کند، به این کشور کمک می‌کنند تا از مرز‌های خود دفاع کند.

پوتین هنگام گفتگو در مورد استقرار برنامه ریزی شده هسته‌ای در جریان گفتگو‌ها در عقب نشینی تابستانی روسیه در دریای سیاه، به الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، گفت: همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه خاطر نشان کرد: آماده‌سازی تاسیسات مربوطه در ۷ تا ۸ ژوئیه به پایان می‌رسد و ما فوراً فعالیت‌های مربوط به استقرار انواع سلاح‌های مناسب در قلمرو بلاروس را آغاز خواهیم کرد.

پوتین جنگ را نبردی برای بقای روسیه در برابر آنچه که به گفته او ناتو همیشه در حال گسترش است، می‌داند. وی به غرب هشدار داد که مسکو عقب نشینی نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین