کد خبر: ۸۴۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۲:۲۰
با مرگ «اورا الوآنا» 38 ساله، پس از 17 سال کما رقم خورد:

پایان پرونده دختری که ایتالیا را درگیر خود کرده بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «اورا الوآنا»، بیمار ایتالیایی که هفده سال در کما به سر می‌برد، روز گذشته درگذشت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «اورا الوآنا» که میان سیاستمداران ایتالیایی شکاف عمیقی ایجاد کرده بود، پس از هفده سال دسته پنجه نرم کردن با مرگ، سرانجام روز گذشته در سن 38 سالگی درگذشت.

این دختر ایتالیایی در حالی به زندگی خاتمه داد که پزشکان مراقبت‌های پزشکی و تغذیه وی را قطع کردند. 

دولت برلوسکونی درگیر پرونده دختر 38 ساله (کلیک کنید)

این بیمار از هفده سال پیش زمانی که تنها 21 سال سن داشت، بر اثر سانحه رانندگی به کما (مرگ مغزی) رفت و از آن تاریخ تاکنون به هوش نیامده بود.

سالهاست که تمام پزشکان ایتالیایی از بازگشت وی به زندگی قطع امید کرده‌اند و پدر این دختر ایتالیایی از ده سال پیش تلاش داشته است تا با قطع تغذیه وی، مرگ وی را آسان‌تر کند.

در ماه نوامبر گذشته دادگاهی در ایتالیا مجوز توقف تغذیه این بیمار را صادر کرد ولی تمام بیمارستان‌های ایتالیا از این عمل شانه خالی کردند اما چندی پیش بیمارستانی در شمال این کشور آمادگی خود را برای این اقدام اعلام کرد و وی به این بیمارستان منتقل شد.

این در حالی است که قانون «مرگ از روی ترحم»، که در فقط در کشور هلند اجرایی می‌شود هنوز در ایتالیا به عنوان یک قانون در نیامده است و مقامات قضایی این کشورها بارها با درخواست خانواده این بیمار مخالفت کرده بودند.

در حالی که دولت «سیلویو برلوسکنی»، نخست‌وزیر ایتالیا چندی پیش در حکمی خواستار ادامه معالجه این بیمار ایتالیایی شده است اما اما این در حالی است که «جیر جیو ناپولیتانو»، رئیس جمهور این کشور از تائید این حکم خودداری کرد.

به دنبال این اختلاف نظر که موجب شکاف در میان سیاستمداران ایتالیایی شده است، برلوسکنی از پارلمان این کشور خواست هر چه زودتر با تشکیل نشست اضطراری این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

پاپ «بندیکت شانزدهم»، رهبر کاتولیک های جهان، بارها به صراحت مخالفت خود را با توقف تغذیه این بیمار ایتالیایی اعلام کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین