کد خبر: ۸۴۴۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

درگیری ۵۰ روستا با سیل در خراسان شمالی و تخلیه سیلاب از ۳۸ منزل مسکونی

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: طی ۲ روز گذشته شاهد جاری شدن سیل در ۵۰ روستای استان بودیم.
درگیری ۵۰ روستا با سیل در خراسان شمالی و تخلیه سیلاب از ۳۸ منزل مسکونی
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا شفیق اظهار کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته توسط هواشناسی و بررسی ها در جلسات مدیریت بحران، پیش بینی می شد که شاهد وقوع سیل و سیلاب در استان باشیم که این اتفاق در بیشتر شهرستان های استان رخ داد.

وی افزود: به دلیل اطلاع رسانی های گسترده به مردم توسط دستگاه های مختلف و همچنین همراهی رسانه ها، هیچ خسارت جانی ناشی از سیل در استان نداشتیم. اما خسارات ریالی تا حدی وجود داشت.

وی با اشاره به خسارات ریالی وارد شده در بخش های مختلف، گفت: خسارات وارد شده مربوط به بخش های زراعی، باغی، ابنیه و حتی تعدادی واحد مسکونی می شود. علت عمده آن ها نیز طغیان رودخانه ها در روستاها بوده است.

شفیق همچنین بیان کرد: ۵۰ روستا در استان درگیر سیل های بزرگ و کوچک بودند و در بیشتر آن ها، هدایت سیل توسط دهیاری ها صورت گرفت تا سیل از مسیر رودخانه وارد روستا نشود.

وی اظهار کرد: به طور کلی نیز تا کنون ساکنان ۱۲۷ منزل در شهرها و روستاهای مختلف استان، گزارش ورود سیل و سیلاب به منازل خود را داده بودند که در برخی از آن ها بسیار جزئی بود اما در ۳۸ مورد به دلیل شدتی که وجود داشت هلال احمر و آتش نشانی به ارائه خدمت پرداختند.

وی در خصوص وضعیت بجنورد مرکز خراسان شمالی نیز ادامه داد: در تعدادی از روستاها و نقاط شهری شهرستان بجنورد نیز شاهد سیلاب و آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی بودیم که توسط اکیپ های امدادی رسیدگی شد. دیشب در بخشی از محله جوادیه نیز به دلیل دپوی ضعیف مصالح شاهد ورود آب به یک فرعی و ۴ منزل مسکونی بودیم که ظرف یک ساعت رسیدگی و برطرف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین