کد خبر: ۸۴۴۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

سه دلیل اصلی که دچار کمردرد می‌شوید

استاد طب فیزیکی و توانبخشی گفت:‌کمردرد یک علامت است و همیشه درد‌ها علامت بوده و بیماری نیست، بلکه باید ایجاد کننده کمردرد را بررسی کنیم.
سه دلیل اصلی که دچار کمردرد می‌شوید
آفتاب‌‌نیوز :

سید منصور رایگانی، استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره «انواع کمردردها»، بیان داشت: کمردرد یک علامت است و همیشه درد‌ها علامت بوده و بیماری نیست، بلکه باید ایجاد کننده کمردرد را بررسی کنیم.

وی با برشمردن سه علت عمده کمردرد در افراد، خاطرنشان کرد: یک علت، مکانیکال یا غیراختصاصی است. دومین گروه، ناشی از بیماری‌های دیسک و کانال نخاعی و ریشه‌هایی است که در کمر، ستون فقرات و نخاع وجود دارد و از سوراخ‌های بین‌مهره‌ای خارج می‌شود و به علت بیماری‌های دیسک، کمردرد بروز پیدا می‌کند.

استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: گروه دیگری که موجب کمردرد می‌شوند بیماری‌های مختلفی است که ممکن است مربوط به کمردرد نبوده، اما ارتباط ایجاد کنند و به علت اختلال روماتیسمی، عفونت‌ها، تورم‌ها و التهاب‌هاست که ایجاد کمردرد می‌کند و هرکدام از این‌ها زیرگروه‌هایی دارد.

رایگانی افزود: باید به این نکته توجه کنیم که کمردرد یک علامت است و تشخیص بیماری نیست و حتما برای اینکه فرد متوجه شود علت آن چیست باید به پزشک متخصص مراجعه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین