کد خبر: ۸۴۴۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰

واکنش روسیه به تعلیق فعالیت‌های سفارت ایلسند در مسکو

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اقدام ایسلند در کاهش سطح روابط دیپلماتیک و تعلیق فعالیت‌های سفارتش در مسکو، چارچوب همکاری روسیه و ایسلند را از بین می‌برد و مسکو به رفتار‌های ضد روسی ریِکیاویک (پایتخت ایسلند) پاسخ خواهد داد.
واکنش روسیه به تعلیق فعالیت‌های سفارت ایلسند در مسکو
آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده که مسئولیت کامل وضعیت کنونی در روابط دو کشور، کاملا بر عهده ایسلند است و برای ساختن روابط خود با این کشور در آینده، به این تصمیم غیردوستانه توجه خواهیم کرد.

وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه این اقدامات ضد روسیه حتما با پاسخ متقابل مواجه خواهد شد، افزود: تصمیم دولت ایلسند برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک با روسیه، چارچوب کامل همکاری روسیه و ایسلند را فرو می ریزد.

در ادامه بیانیه آمده است: روسیه نقش مهمی در تشکیل دولت مقتدر و با حاکمیت ایسلند داشته است و از نخستین کشورهای بود که استقلال این کشور را به رسمیت شناخت و در حمایت از منافع ایسلند در شرایط و اوقات سخت، اقدامات زیادی را انجام داده است.

ایسلند به دلیل کاهش روابط تجاری، فرهنگی و سیاسی دو کشور، روز جمعه فعالیت‌های سفارت را از اول آگوست تعلیق کرد  و از روسیه خواست تا فعالیت های دیپلماتیک خود در ریِکیاویک را کاهش دهد.

ایسلند پس از این تصمیم، گفت که روابط دیپلماتیک خود را قطع نکرده است و به محض بازگشت روابط به حالت عادی، فعالیت سفارت خود در مسکو را از سر خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین