کد خبر: ۸۴۴۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
تبلیغات

آیا فیلر بینی عوارض دارد؟

به دلیل اینکه فیلر‌ها توسط بشر ساخته می‌شوند و مواد مصنوعی در ترکیب آن به کار رفته است؛ ممکن است در برخی مواقع واکنش‌های دفاعی مانند تورم، کبودی و عفونت و حساسیتی به دنبال داشته باشد. همراه باشید تا شما را با عوارض فیلر بینی آشنا کنیم.
آیا فیلر بینی عوارض دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

فیلر بینی یا رینوپلاستی غیر جراحی در بین بیمارانی که می‌خواهند فرم بینی خود را اصلاح کند و خطرات و یا هزینه‌های جراحی بینی را نمی‌پذیرند، به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. اما آیا این روش یک روش ایمن و بدون عارضه است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با عوارض فیلر بینی آشنا کنیم.

عوارض فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی یکی از کم عارضه‌ترین روش‌ها برای اصلاح فرم بینی است و یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد به سمت این روش می‌روند؛ همین ویژگی است. البته این روش مزایای دیگری نیز به نسبت عمل جراحی بینی دارد که از جمله آن می‌توان به هزینه کم تزریق فیلر بینی به نسبت عمل جراحی اشاره کرد. اما ماندگاری فیلر بینی برخلاف عمل جراحی بینی موقتی است و نیاز به تمدید مجدد دارد.

به دلیل اینکه فیلر‌ها توسط بشر ساخته می‌شوند و مواد مصنوعی در ترکیب آن به کار رفته است؛ ممکن است در برخی مواقع واکنش‌های دفاعی مانند تورم، کبودی و عفونت و حساسیتی به دنبال داشته باشد.

عوارض جانبی تزریق ژل بینی چیست؟

همان طور که گفتیم عوارض تزریق فیلر بینی به نسبت عمل جراحی بینی کم و یا حتی ناچیز است. از جمله عوارض جانبی تزریق ژل بینی می‌توان به تورم جزئی بعد از تزریق اشاره کرد و یا اینکه ممکن است کمی کبودی و قرمزی بر سطح بینی ایجاد شود که این عوارض کاملا موقتی و طبیعی هستند و حداکثر تا چند روز به طور کامل از بین می‌روند.

همچنین احساس برآمدگی یا سفتی بینی تا دو هفته پس از تزریق کاملا عادی است؛ اما در صورتی که احساس می‌کنید فیلر در یک ناحیه جمع شده است، از دستکاری کردن ناحیه پرهیز کنید و سریعا به پزشک خود مراجعه کنید.

البته به این نکته توجه داشته باشید؛ زمانی گفته می‌شود که تزریق فیلر بینی بی خطر و ایمن است که توسط یک پزشک متبحر این کار انجام شود و از فیلر‌های معتبر برای تزریق استفاده کند.

در برخی موارد ممکن است عوارض شدیدتری رخ دهند که این عوارض عبارتند از:

قرمزی بینی

ممکن است پس از تزریق ژل بینی، پوست بینی شما قرمز شود؛ این قرمزی معمولا پس از چند روز به طور کامل رفع می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

خون مردگی در بینی

بینی بعضی از افراد پس از تزریق فیلر دچار خون مردگی در سطح بینی می‌شوند که این امر هم کاملا طبیعی است و پس از چند روز به طور کامل از بین می‌رود.

نامتقارن شدن بینی

در واقع این عارضه زمانی رخ می‌دهد که پزشک شما مهارت کافی در تزریق فیلر بینی نداشته باشد. البته بروز این عارضه هم نگرانی ندارد؛ چرا که با مراجعه به پزشک خود می‌توانید از وی بخواهید با تزریق مجدد این نامتقارن بودن را اصلاح کند.

 عفونت در بینی

ایجاد عفونت در بینی بعد از تزریق فیلر معمولا در اثر تزریق غیراستریل و همچنین عدم رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر توسط فرد رخ می‌دهد. در صورتی که عفونتی را در بینی خود مشاهده کردید حتما در این مورد با پزشک خود صحبت کنید.

انسداد شریان‌های خونی

متاسفانه برخی از پزشکان و مراکز غیر معتبر از فیلر‌های تقلبی استفاده می‌کنند که همین موضوع باعث بروز برخی عوارض خطرناک فیلر بینی می‌شود.

یکی از عوارض بسیار نادر تزریق فیلر بینی، انسداد شریان‌های خونی و توقف جریان خون در عروق خونی است. این عارضه زمانی رخ می‌دهد که پزشک مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد و یا اینکه از فیلر‌های تقلبی برای تزریق فیلر بینی استفاده کند.

نابینایی

یکی از عوارض خطرناک تزریق ژل بینی؛ کاهش دید و نابینایی است. این عارضه بسیار نادر است و تنها در صورت تجربه نداشتن پزشک در این زمینه اتفاق می‌افتد. در واقع پزشک بی تجربه با تزریق فیلر به رگ‌های خونی ممکن است در خونرسانی اختلال ایجاد کند که باعث کاهش بینایی و یا حتی نابینایی فرد می‌شود.

روش‌های جلوگیری از بروز عوارض فیلر بینی

با رعایت نکات زیر تا حد زیادی می‌توانید از بروز عوارض فیلر بینی جلوگیری کنید:

•    مراجعه به کلینیک‌های معتبر زیبایی که پزشکان حاذق و با تجربه در آنجا فعالیت دارند.
•    استفاده از فیلر‌های مرغوب و با کیفیت
•    در صورت ابتلا به بیماری زمینه‌ای حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.
•    تزریق فیلر بینی در مقدار معقول و مناسب
•    در صورتی که آلرژی خاصی دارید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.
•    توجه داشته باشید که پزشک شما حتما از فیلر‌های حاوی اسید هیالورونیک استفاده کند.
•    گذاشتن کمپرس یخ پس از تزریق تا حد زیادی از تورم و کبودی پس از تزریق می‌کاهد.
•    به مدت چند روز سعی کنید از عینک و ماسک استفاده نکنید.

آیا تزریق ژل بینی دردناک است؟

خیر، به دلیل اینکه بهترین دکتر فیلر بینی، برای تزریق از سرنگ‌های ظریف استفاده می‌کند و قبل از تزریق ناحیه را توسط کرم‌های بی حس کننده، بی حس می‌کند؛ بنابراین در حین تزریق فیلر بینی دردی نخواهید داشت.

آیا فیلر بینی عوارض دارد؟

چه کسانی نباید تزریق فیلر بینی انجام دهند؟

•    کسانی که عفونت فعال در ناحیه سینوس دارند.
•    کسانی که به لیدوکائین و ترکیبات فیلر حساسیت دارند.
•    کسانی که مشکلات انعقاد خون دارند.
•    بانوانی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند.
•    کسانی که سابقه سینوزیت دارند حتما باید با مشورت پزشک این تزریق را انجام دهند.
•    کسانی که از دارو‌های مثل آسپرین، آنتی بیوتیک و. استفاده می‌کنند و یا اینکه به بیماری خاص مبتلا هستند حتما باید پزشک خود را در جریان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین