کد خبر: ۸۴۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۰

ابراز امیدواری کلینتون به باز شدن مشت ایران

ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «هیلاری کلینتون» وزیر امورخارجه آمریکا سه‌شنبه خواستار تلاش ایران و آمریکا در درک بیشتر مسائل موجود و ایجاد فرصتی برای مذاکره میان ایران و آمریکا شد. وزیر خارجه آمریکا در عین حال اظهار داشت دلیل اصلی استقرار سپر موشکی در اروپا دستیابی ایران به موشک‌های بالستیکی بوده است.
 
به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، کلینتون با انتقاد از عدم غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران گفت مقاومت تهران در این زمینه رویکردی نادرست است. 

کلینتون در دیدار با «كارل شوارتزنبرگ»  همتای چک خود اظهار داشت:«ما هنوز به دیدگاه خود تاکید داریم و ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد». 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: «فرصتی برای دولت ایران وجود دارد که تمایل خود را به باز کردن مشتش و آغاز بحث و گفتگوی جدی نشان دهد، امیدواریم فرصتهایی برای ما باشد تا درک بهتری از یکدیگر داشته باشیم و نتایج مثبتی برای مردم ایران به ارمغان بیاورند».

«بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که از تلاش دولت اوباما برای حل پرونده هسته‌ای ایران استقبال می‌کند و این امر باید زودتر صورت گیرد.

«هیلاری کلینتون» در این کنفرانس خبری از دادن توضیح بیشتر دراین باره که آیا دولت جدید  طرح سپر دفاعی بوش را به اجرا می‌گذارد‌ خودداری کرد ولی درعین حال متذکر شد: «اگر ایران موضع خود را در گسترش موشک‌های بالستیک تغییر دهد آمریکا نیز استراتژی خود را درباره سپر دفاعی تغییر خواهد داد. نگرانی ما در حال حاضر مسائل تکنیکی و هزینه‌های مالی سپر دفاعی است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین