کد خبر: ۸۴۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۵

گزارش تصویری: راهپیمای 22 بهمن( 2)

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: راهپیمایی 22 بهمن امسال، که جلوه عظیم استقامت و همبستگی ملت ایران بود با صدور قطعنامه سراسری راهپیمایان پایان یافت.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، متن کامل این قطعنامه بدین شرح است:

الم تر کیف ضرب الله مثلا کلمه طیبه کشجره طیبه
اصلها ثابت و فرعها فی السماء توتی اکلها کل حین
بإذن ربها و یضرب الله الامثال للناس لعلّهم یتذکرون.
(قرآن کریم)


ملّت سرافراز ایران اسلامی، با الهام از قرآن کریم، سنّت شریف نبوی صلی‌الله علیه و آله و سلّم، و معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و تحت توجهات حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، پرنشاط و مقتدر، سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خویش را پشت سر می‌گذارد و با حضور یکپارچه و تأثیرگذار در آیین‌های یوم‌الله بیست و دوم بهمن، بهار آزادی و آزادگی، با اتکال به حضرت حق، جلّ و علا، باورمند و امیدوار به افقی روشن‌تر به استقبال چهارمین دهه از تاریخ نوین این سرزمین کهن می‌روند.

گذشت سی‌سال از حیات بابرکت انقلاب ملّت مسلمان ایران، ریشه‌های این شجره‌ طیّبه را به اذن پروردگار عزیز مقتدر در قلوب آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان سراسر جهان مستحکم کرده است و پیام‌های نوین عظیم‌ترین انقلاب مردمی جهان، هر روز بیش از پیش، دل‌های شیفتگان حق و حقیقت را مجذوب خود می‌سازد.

اکنون سی‌سال از ظهور ظفرمند معمار کبیر انقلاب اسلامی، ماندگارترین چهره تاریخ معاصر جهان می‌گذرد، امّا یاد الهام‌بخش و حماسه‌آفرین آن حکیم جاودانه، چون بهمن 1357، فکر و دل همه‌ ایرانیان را با هر سلیقه و دیدگاه، سرشار از عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی، آزادیخواهی و پیشرفت ساخته و بی‌تردید یاد آن رهبر عزیز، در دل و جان این ملّت جاودانه و زنده خواهد ماند.

تداوم رهبری مدبّرانه و مقتدرانه کشتی انقلاب، از دریای پرتلاطم حوادث، این واقعیت را دگر بار آشکار می‌سازد که تقدیر الهی، هدایت این انقلاب عظیم را بعد از عروج روح خدا، به بزرگمردی سپرده است که کلام و نگاه و تدبیرش، همان کلام، نگاه و تدبیر خمینی رضوان‌الله تعالی علیه است.

ملّت انقلابی ایران در مراسم سی‌امین سالگرد پرشکوه انقلاب اسلامی و در سال "نوآوری و شکوفایی"، به پاس کرامت و عنایات بی‌پایان پروردگار و به شکرانه‌ سی‌سال زندگیِ عزّتمند و پرافتخار، به درگاه خداوند مهربان سجده شکر به جا می‌آورد و در پایان راهپیمایی سراسری و حماسی خود، ضمن تجدید پیمان راستین با امام راحلِ عظیم‌الشأن، شهیدان گرانقدر و رهبر فرزانه‌ انقلاب، مواضع خود را به این شرح اعلام می‌دارد:

1ـ استقلالِ بی‌نظیر، عزّت و عظمت روزافزون، تأثیرگذاری انکارناپذیر در تحولات منطقه و جهان، پیشرفت‌های تحسین‌برانگیز در تمامی عرصه‌ها از واقعیاتی است که در سه دهه‌ اخیر، نظام جمهوری اسلامی ایران را به مثابه الگوی نوین در کانون توجه ملّت‌های منطقه و جهان قرار داده است. این برکات و دستاوردهای پرافتخار و غرورآفرین که با اتکای اصولی به دو عنصر"اسلامیت" و"جمهوریت" پدید آمده است، نشان می‌دهد که راه ملّت مؤمن، مصمّم و استوار ایران، تنها راه نجات جوامع اسلامی برای حل مشکلات موجود بوده و نظریه‌ حکومتی امام خمینی(قدس‌ سره)، مبتنی بر اصل ولایت فقیه، که در ساختار نظام مقدّس جمهوری اسلامی تحقق و عینیت یافته، تنها دکترین راهگشا برای دستیابی به عزّت، شرف، پیشرفت و افتخار است.

2ـ ما ملّت مسلمان ایران، عمیقاً معتقدیم"وحدت اسلامی و اتّحاد ملّی"، چون سی سال اخیر، ضامن و زمینه‌ساز استمرار حرکت شتابنده کشور به سمت تحقق اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است؛ از این رو انسجام اسلامی، وحدت و هم‌نوایی ملّی را مهمترین ضرورت دهه‌ چهارم انقلاب دانسته و همه‌ مسوولان و صاحبان سلایق و دیدگاه‌های مختلف را به تلاش هرچه بیشتر برای تعمیق وحدت و همدلی فرا می‌خوانیم.

3 ـ به فضل الهی و در پرتو تدابیر راهبردی نظام اسلامی، به رغم همه‌ توطئه‌ها، اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی و نفوذ هدایتگر و الهام‌بخش آن در جهان اسلام و مناطق حساسی چون خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین، حتی مورد اذعان دشمنان قسم خورده‌ این سرزمین نیز قرار گرفته است. ملّت ایران موج اسلام‌خواهی و بیداری روزافزون جوامع اسلامی و دیگر جوامع بشری را تجلی حقیقی صدور انقلاب دانسته و با تأسی به امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر ادامه حمایت از مظلومان و ستم‌دیدگان و نهضت‌های رهایی‌بخش در جهان پای می‌فشارد.

4 ـ ملّت بالنده و فهیم ایران با شعار"ما می‌توانیم"، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امیدآفرین سی سال اخیر در عرصه‌های علمی، فناوری، پزشکی، دفاعی، علوم بنیادی به ویژه پرتاب موفقیت‌آمیز اخیر ماهواره ملی امید را نتیجه تأسی به مبانی سعادت‌بخش اسلام ناب محمّدی صلی‌الله علیه و آله وسلم، رهنمودهای حضرت امام (رحمه‌الله علیه)، مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)، اعتماد به نفس ملّی، تکیه بر هوش و استعداد ایرانیان، برنامه‌ریزی مسوولان و تلاش تحسین‌برانگیز دانشمندان و متخصصان به ویژه نخبگان جوان کشور دانسته و از همه‌ تلاشگران عزیز و خادمان صدیق نظام برای ارتقای سطح علمی کشور صمیمانه تقدیر و تجلیل نموده و بار دیگر بر حقوق مسلّم کشور مبنی بر دستیبابی به فناوری هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز تأکید می‌نماید.

5 ـ ملّت خداجوی ایران، ضمن محکوم کردن موج جدید توطئه‌های تفرقه‌افکنانه مذهبی و قومی در جهان اسلام، بر ضرورت توجه جدی به هشدارهای مکرر و هوشمندانه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب تأکید نموده و از رؤسای متعهّد کشورها، علما، اندیشمندان، نخبگان و رسانه‌های جهان اسلام خواستار آن است که به حکم وظایف اسلامی و انسانی خود، با این توطئه‌ها به نحو مسوولانه و مؤثر مقابله کرده و حفظ و تداوم وحدت میان شیعه و اهل سنت و همه فِرَقِ را در سرلوحه‌ برنامه‌های خود قرار دهند.

6 ـ هیات حاکمه‌ آمریکا به عنوان سردمدار استکبار و استبداد جهانی در سی سال اخیر، از هیچ تلاشی برای مقابله با اسلام و تضعیف جمهوری اسلامی و ملّت ایران فروگذار نکرده و از همین رو به تعبیرحضرت امام راحل (قدس سره) در فرهنگ و ادبیات ملّت ایران، به درستی شیطان بزرگ شناخته شده و اینک با ناکامی و نومیدی حکومت آمریکا در مقابله با ملّت ایران و شکست فاحش در حوادثی نظیر اشغال عراق، افغانستان و لشکرکشی، تجاوز و مداخله در خاورمیانه و به دنبال نفرت روزافزون ملّت‌های جهان از تفرعن و سلطه‌طلبی آمریکا، سرانجام سیاستگذاران و سیاستمداران جدید آن وادار به شعار "تغییر" شدند.

ملّت ایران، ضمن تأکید بر مراقبت و مقاومت ملی در مقابل هرگونه توطئه‌ «سخت و نرم»، هوشیارانه هرگونه تغییر واقعی و نه شعاری در سیاست‌های ظالمانه‌ی شیطان بزرگ را زیر نظر گرفته و بر این باور است که شعار "تغییر" تنها با پایان بخشیدن به اشغال و تجاوز و زورگویی در منطقه و جهان و با به رسمیت شناختن کامل حقوق مسلّم ملّت‌ها و ملّت شریف ایران، از جمله حقوق هسته‌ای و آزادسازی سرمایه‌های ایران، رفع هرگونه تحریم و تهدید و فشار سیاسی تحقّق خواهد یافت.

7 ـ مردم غیور ایران اسلامی همچنان که در این سی سال تأکید کرده‌اند، آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اسرائیل غاصب را، آرمانی الهی دانسته و قدرت فزاینده مقاومت اسلامی در شکست ارتش صهیونیستی و حامیان آن در جنگ سی و سه روزه‌ لبنان و جنگ بیست و دو روزه‌ غزه را نشانه‌ امدادهای الهی در تحقق این آرمان مقدس می‌داند و درود خالصانه‌ همه آزادیخواهان را به مردان مؤمن و مقتدر مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین به ویژه دولت قانونی و مردمی آقای اسماعیل هنیه نثار می‌کند و ضمن تداوم حمایت همه جانبه از آنان و تقدیر از حمایت افکار عمومی جهانی مواضع ذلیلانه‌، برخی از سران کشورهای عربی در قبال فجایع اخیر غزه را محکوم می‌نماید.

8 ـ ملّت مسلمان ایران که خود از قربانیان تروریسم بین‌المللی است رویکرد جدید اتحادیه‌ اروپا در حذف گروهک تروریستی خائن و جنایت پیشه منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی را شدیداً محکوم نموده و بر تغییر سریع این موضع غیرانسانی تأکید می‌نماید.

9 ـ ملّت دوراندیش و مبارز ایران که در طی سه دهه گذشته همواره آماج هجمه‌های رنگارنگ و فریبکارانه جبهه استکبار و توطئه‌های رسانه‌ای آن‌ها بوده است، اینک در آغاز دهه چهارم انقلاب، بر ضرورت پیام‌رسانی در حقانیت انقلاب اسلامی و دفاع هنرمندانه از ارزش‌ها و مجاهدت‌های ملّت سلحشور برای روشنگری افکار عمومی جهان تأکید و از رویکرد جدید رسانه ملّی در شناساندن ابعاد انقلاب اسلامی تقدیر می‌نماید.

10ـ حضور هوشیارانه و پایداری مردم در مقابله با حوادث، تهدیدها و توطئه‌ها، رمز اقتدار روزافزون ایران اسلامی است. این حضور تعیین‌کننده که تجلّی مردم‌سالاری دینی است، به برکت فهم عمیق ملّت، وفاداری آنان به اصول و آرمان‌های انقلاب و امام راحل و پیروی از رهنمودها و تدابیر مقام عظمای ولایت، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دام ظله‌العالی)، در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دفاعی ادامه خواهد داشت. از این منظر انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 به عرصه‌ پرشور دیگری از حماسه و اراده ملّت در تعیین سرنوشت خود تبدیل خواهد شد و حضور گسترده و یکپارچه‌ مردم در این رویداد مهم، معنای حقیقی مردم‌سالاری دینی را بار دیگر جلوه‌گر خواهد کرد.

11ـ ملّت ایران اسلامی، سی سال هویت، اقتدار و عزّت خود را مرهون اخلاص و جان‌بازی‌های ایثارگران گرانقدر و مجاهدان راه حق و حقیقت و خانواده معظم شهدا دانسته و در آغاز دهه چهارم انقلاب، ضمن تجدید عهد با آرمان‌های شهدای والامقام، بر لزوم قدرشناسی مستمر از این عزیزان تأکید نموده، خود را مدیون فداکاری‌ها و جانفشانی‌های آنان می‌داند.

12 ـ ملّت رشید ایران صعود پرافتخار به قلّه‌های عزّتمند دهه‌ چهارم انقلاب اسلامی که به تعبیر بلند مقام معظم رهبری ادام‌الله ظله‌العالی "دهه‌ عدالت و پیشرفت" است را مستلزم برنامه‌ریزی اصولی، توجه جدی به محرومان و مستضعفان جامعه، تحقّق عدالت اجتماعی در همه‌ زمینه‌ها دانسته و ضمن تشکر از خدمات ارزندة دولت خدمتگزار، بر تلاش گسترده‌ قوای سه گانه و همه‌ ارکان نظام برای اجرای صحیح سیاست‌های ابلاغی برنامه پنجم توسعه از سوی معظم‌له در چارچوب سند ممتاز چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی تأکید می‌نماید.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
بیست و دوم بهمن ماه 1387 هجری شمسی
14 صفر 1430 هجری قمری
10 فوریه 2009 میلادی




{$old_album_84514}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین