کد خبر: ۸۴۵۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

نقد «بازگشت کنشگر» آلن تورن

نشست نقد و بررسی «بازگشت کنشگر: نظریه اجتماعی در جامعه‌ پساصنعتی» نوشته آلن تورن با ترجمه سلمان صادقی‌زاده برگزار می‌شود.
نقد «بازگشت کنشگر» آلن تورن
آفتاب‌‌نیوز :

این نشست روز یکشنبه، ۲۸ خردادماه از ساعت ۱۵ با حضور هادی خانیکی، نعمت‌الله فاضلی، مجتبی قلی‌پور و سلمان صادقی‌زاده در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

 در خبر برگزاری این نشست آمده است: آلن تورن فرانسوی با عمر دراز و حجم عظیم نظریه‌پردازی‌ها و آثار بزرگ و مهمی که خلق کرده، پرچمدار بخش بزرگی از تحولات جامعه‌شناسی در قرن بیست و بیست‌ویک بوده است. انتقاد‌های بی‌پایان او بر نظریه‌های کلاسیک جامعه‌شناسی و تمام نحله‌های پیشینی این حوزه، تا به امروز ادامه دارد و بسیاری از آرای تورن روشن‌کننده بسیاری از ماجرا‌های دو سده اخیر در جوامع انسانی بوده‌اند.

کتاب «بازگشت کنشگر: نظریه اجتماعی در جامعه پساصنعتی» دست روی یکی از مناقشه‌های بزرگ جامعه‌شناسی در دوران ما گذاشته و بر اهمیت کنش، کنشگری و کنشگران در جوامع انسانی تأکید دارد که نظریه‌های پیشینی جامعه‌شناسی با اصرار بر اولویت و محوریت نظام‌های اجتماعی سعی در نادیده گرفتن‌شان داشته‌اند.

تورن که خود مبدع اصطلاح جامعه پساصنعتی است در بازگشت کنشگر نیز به نقش کنشگران در جوامع پساصنعتی و اهمیت ویژه‌شان در حرکت‌ها، جنبش‌ها و تغییرات اجتماعی می‌پردازد. بازگشت کنشگر نشان می‌دهد که چرا و چطور جامعه‌شناسی کنش به درک و دریافت بهتر جهان در وضعیت اکنون کمک کرده و دریچه‌های بسیاری را برای شناخت جوامع امروز گشوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را هم‌زمان از صفحه اینستاگرام این مرکز به نشانی Ketabofarhang پیگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین