کد خبر: ۸۴۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۱
امام جمعه موقت تهران بار دیگر به چراغ سبز نشان‌دهندگان به آمریکا هشدار داد

جنتی: صهیونیست‌ها اختلال حواس و جنون دارند

برخی کشورهای همسایه به ما می‌گفتند شما کجا و ماهواره کجا؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله جنتی خطاب به برخی از سیاست‌بازان گفت: «با مردم و در انتخابات و جاهای دیگر مخلصانه جلو بیایید، دست از توطئه و برقراری روابط با دشمن بردارید و چراغ سبز به آمریکا نشان ندهید چرا که خود و آنها و ما را به زحمت می‌اندازید».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، خطیب این هفته نمازجمعه تهران با تبریک پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید در ایام الله دهه فجر به مقام معظم رهبری، دولت، ملت و دانشمندان ایرانی گفت: «پرتاب موفق این ماهواره پتکی بر سر آمریکا و اسرائیل بود و آنها را مدهوش کرد».

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه کشورهای کوچک اگر می‌خواستند این اقدام را انجام دهند باید از کشورهای بزرگ کمک می‌خواستند، تصریح کرد: «دوستان ما به برخی کشورهای همسایه پیشنهاد کردند که در ساخت ماهواره به ما یاری برسانند اما آنها با ریشخند گفته بودند که "شما کجا و ماهواره کجا؟ و شما کوچکتر از آن هستید که ماهواره بسازید. لذا به ما در ساخت ماهواره کمک نکردند و چه بهتر که کمک نکردند، چرا که فرزندان و دانشمندان و جوانان متدین ایرانی به دست خودشان ماهواره و ماهواره‌بر بومی ساختند و با موفقیت در مدار زمین قرار دادند».

وی تاکید کرد: «دانشمندان ایرانی خودشان به صورت بومی این ماهواره را ساختند و به صورت موفق در مدار قرار دادند که باعث افتخار است».

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «از صدا و سیما در مراسم دهه فجر تشکر می‌کنیم که بسیار خوب عمل کردند و برنامه‌ها بسیار عالی بود».

آیت الله جنتی گفت: «صدا و سیما در این دهه مبارک بسیاری از دستاوردهای انقلاب را بیان کرد».

وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن امسال از پارسال خیلی بیشتر بود، گفت: «مردم ایران اسلامی با این حرکت مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسرائیل زدند و به آنهایی که نقشه براندازی نرم را مطرح می‌کنند دشمن شکنی نرم را نشان دادند».

وی گفت: «رسانه‌ها باید نقشه‌هایی که براندازان نرم دنبال می‌کنند و همچنین راه‌های خنثی سازی آن را برای مردم بیان کنند».

خطیب نماز جمعه تهران با انتقاد از اینکه دشمن نمی خواهد حضور میلیونی مردم در این نوع مراسم را باور کند، گفت: «خبرگزاری‌های آنها نیز می‌بینند اما یا دروغ منتقل و یا منعکس می‌کنند و آن وقت خیال می‌کنند با این نوع حرکت‌های کم اثر می‌توانند براندازی را دنبال کنند».

وی با بیان اینکه در مراسم 22 بهمن امسال در سراسر ایران اسلامی مانند سال‌های گذشته شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بلند بود، گفت: «دشمن باید بداند که نمی توان 70 میلیون جمعیت متحد را وادار به تسلیم و یا با آن مبارزه کرد».

آیت الله جنتی گفت: «مردم در این راهپیمایی وفاداری خود به انقلاب، اسلام و امام و همچنین دشمنی با آمریکا را نشان دادند».

وی افزود: «حضور مردم در راهپیمایی امسال همچنین به مسئولان پیام داد که شما باید در این راه حرکت و با جدیت به مردم خدمت کنید».

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه این حضور پیام وحدت به مسئولان بود، گفت: «مردم با این حضور خود اعلام کردند همان طور که ما باهم متحد هستیم، مسئولان نیز باید وحدت داشته باشند و مبادا تفرقه و دشمنی و مسائل سیاسی و انتخاباتی آنها را از هم جدا کند».

خطیب این هفته نمازجمعه تهران بهترین و والاترین دستاورد انقلاب اسلامی را زنده کردن اسلام خواند و گفت: «انقلاب تحولی درونی در ملت ایران به وجود آورد و باعث عظیم ترین پیشرفت‌ها در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شد».

آیت الله جنتی با بیان اینکه با وقوع انقلاب اسلامی، ایران در حال پایه گذاری تمدنی اسلامی و ایرانی برای برقراری عدالت و رفع تبعیض، زور و ظلم است، گفت: «آثار این تحول با نصرت خداوند در حال انجام است اما دشمن آن را نمی فهمد».

وی با اشاره به مخالفت صریح نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی با برنامه هسته‌ای ایران گفت: «رژیمی که خود در حال سقوط و افول است و رسوایی شکست در برابر ساکنان غزه را پیش رو دارد در برابر ایرانی که قدرتمندانه موانع را پشت سر می‌گذارد این چنین ادعایی می‌کند».

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن اختلال حواس دارد، اظهار داشت: نخست‌وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی گفته است که اجازه نمی‌دهیم ایران فنآوری هسته‌ای داشته باشد. خیلی ممنون که اجازه نمی‌دهید. ما نمی‌دانستیم باید از شما اجازه بگیریم واشتباه کردیم که برای پرتاب ماهواره نیز از شما اجازه نگرفتیم.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: «این رژیمی که نتوانست یک گروه کوچک را در غزه شکست دهد،‌ می‌گوید: اجازه نمی‌دهیم ایران فنآوری هسته‌ای داشته باشد».

وی افزود: «به اعتراف خود رسانه‌های بیگانه، ایران بعد از آنکه به باشگاه هسته‌ای قدرت‌های بزرگ راه یافته، به جمع 8 کشور پرتاب ماهواره نیز پیوسته است».

خطیب این هفته نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه پس از تصویب و ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه پنجم از طرف مقام معظم رهبری، باید این سیاست‌ها به صورت دقیق اجرا شود، گفت: «این سیاست‌هایی است که مملکت را در منطقه و جهان به سطح بالایی که جهانیان باورشان نمی شود می‌رساند».

وی گفت: «این سیاست‌ها باید با دقت اعمال شود و رسانه‌ها و صدا و سیما نیز در این باره همکاری کنند».

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به برخی از سیاست بازان گفت: «با مردم و در انتخابات و جاهای دیگر مخلصانه جلو بیایید، دست از توطئه و برقراری روابط با دشمن بردارید و چراغ سبز به آمریکا نشان ندهید چرا که خود و آنها و ما را به زحمت می‌اندازید».

وی همچنین از نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که مسئول اداره مراسم بیست و دوم بهمن ماه بود تقدیر و تشکر کرد.

خطیب جمعه تهران در خطبه نخست نیز به تاریخ هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه پرداخت.

آیت الله جنتی با اشاره به روند تاریخ نویسی در صدر اسلام گفت: «تاریخ نویسی به صورت مکتوب از سده دوم پس از ظهور اسلام آغاز شد و اغلب اتفاق‌های مربوط به صدر اسلام به صورت سینه به سینه و از طریق حافظه افراد نقل شده است.»

خطیب جمعه تهران با اشاره به هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه و جریانات این سفر گفت: «نخستین اقدام پیامبر(ص) پس از رسیدن به محل قبا احداث مسجد بود که عده‌ای می‌گویند نخستین نماز جمعه نیز در این مسجد اقامه شد».

وی افزود: «این اقدام پیامبر درسی برای مسلمانان است که اگر می‌خواهند شهرسازی کنند نخست باید طرح مسجد ریخته شود».

خطیب نمازجمعه امروز تهران گفت: «مسجد باید در محلی ساخته شود که در دسترس عموم مردم باشد و متناسب با ظرفیت شهرسازی بنا شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین