کد خبر: ۸۴۶۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

کمدی‌ها، گیشه تابستانی را تکان می‌دهند

کمدی تازه «شهر هرت» اثر تازه کارگردان فیلم پرفروش «فسیل» طی دو هفته اکران توانسته فروشی قابل توجهی را تصیب گیشه سینما‌ها کند.
کمدی‌ها، گیشه تابستانی را تکان می‌دهند
آفتاب‌‌نیوز :

گیشه پررونق بهار کم کم جای خود را به اکران تابستان می‌دهد و با توجه به استقبال قابل توجه مخاطب سینمارو از کمدی‌ها و برخی فیلم‌های اجتماعی به نظر می‌رسد تابستان ۱۴۰۲، کمدی‌ها قرار است چراغ سینما‌ها را روشن نگه دارند.

فیلم سینمایی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی با توجه به به عبور از سومین ماه اکران، صدرنشین گیشه است. این فیلم یا دست گذاشتن روی روایتی جذاب از زندگی خواننده‌ای پیش از انقلاب، نبض سلیقه مخاطب را در دست گرفت و موفق شد با جذب ۴،۰۷۶،۱۱۵ تماشاگر، فروشی بالغ بر ۱،۸۰۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال را تجربه کند.

در داستان «فسیل»، یک خواننده پیش از انقلاب سعی می‌کند هر طور شده خودش را به شاه نزدیک کند و موقعیتی برای خود دست و پا کند، اما ده سال به کما می‌رود و در دوره پیروزی انقلاب اسلامی به هوش می‌آید...

«شهر هرت» کمدی دیگری از کریم امینی است که با حضور چهره پرفروش کمدی چند سال اخیر (پژمان جمشیدی) موفق شده است طی دو هفته اکران، ۸۵،۴۸۹،۵۸۰،۰۰۰ ریال را نصیب گیشه سینما‌ها کند.

این در حالی‌ست که ژانر اجتماعی سینما اقبال چندانی در جذب مخاطب نداشته و به جز فیلم «سه کام حبس» سامان سالور با حضور چهره‌هایی نظیر محسن تنابنده، پریناز ایزدیار که پس از سه ماه اکران در رتبه دوم فروش ایستاده، فیلم‌های دیگری همچون «مصلحت» که سد توقیف را شکست و با تبلیغات متفاوت و چشم‌گیری همچون «پسر آیت الله دستگیر شد» بیلبورد‌های شهری را از آن خود کرده پس از دوهفته اکران، به سقف یک میلیارد تومان فروش هم نرسیده است.

در این گزارش مروری کرده‌ایم بر آمار فروش فیلم‌هایی که بهار ۱۴۰۲ روی پرده رفته‌اند و موفق شده‌اند مردم را به سینما بکشانند. آمار و اطلاعات فروش از سامانه آنلاین فروش فیلم (سمفا) استخراج شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین