کد خبر: ۸۴۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۶

برنز: منافع مسکو در همکاری با آمریکاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایالات متحده جمعه از تمایل خود به تغییر طرح سپر موشکی در صورت کمک روسیه در اعمال فشار به ایران و  توقف این کشور در دستیابی به سلاح هسته‌ای خبر داد. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «ویلیام برنز» معاون وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه اینترفاکس در مسکو اظهار داشت: «امیدواریم که روس‌ها درک کنند که هیچ رئیس جمهوری در آمریکا نمی‌تواند وضعیتی را بپذیرد که در آن آمریکا در برابر سلاح‌های اتمی بالقوه سوار بر موشک‌های کشورهایی مانند کره شمالی یا ایران آسیب پذیر باشد».

برنز در ادامه تصریح کرد: «اگر بتوانيم از طريق ديپلماسی با روسيه و ساير متحدین خود اين تهديد را كم يا حذف كنيم، واضح است که طرز نگرش ما به سيستم دفاع موشكی تغییر خواهد کرد».

 در جایی دیگر «خاویر سولانا» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اذعان داشت «هیلاری کلینتون» در ماه آینده با وزیر خارجه روسیه در ژنو دیدار می‌کند. 

یک مقام ارشد آمریکایی نیز که نام خود را ذکر نکرد اظهار داشت: «اگر قادر به همکاری با یکدیگر  در منصرف کردن ایران در رسیدن به سلاح هسته‌ای باشیم می‌توانیم سرعت استقرار سپر دفاع موشکی را در اروپا کم کنیم». 

قابل ذکر است کرملین پیشتر به واشنگتن پیشنهاد داده بود در صورت عدم استقرار سپر موشکی نیروی بیشتری به افغانستان ارسال می‌کند در عین حال تمرکز آمریکا بر فعالیتهای هسته‌ای ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین