کد خبر: ۸۴۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۹

دکتر درخشان: هر اشتباهی در اقتصاد برای ایران خطرناک است

اوپک گازی تاثیری در کسری بودجه 88 ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک اقتصاددان، منابع گازی را در کسری درآمدهای نفتی ایران موثر ندانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب، دکتر مسعود درخشان که در یک میزگرد تخصصی در حاشیه سمینار «تطبیق لایحه بودجه سال 87 با سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلان برنامه چهارم» در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام سخن می‌گفت افزود: «ایران تا چند سال آینده گازی برای صادرات ندارد و برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز فعلا نمی‌توان به آن امید بست».

وی توضیح داد: «رشد تقاضا و مصرف داخلی گاز، کاهش تولید، تزریق گاز به منظور تثبیت تولید نفت به میادین موجب شده تا گازی برای صادرات نداشته باشیم».

وی که در پاسخ به سوالی درباره تاثیر اوپک گازی بر بودجه و کاهش درآمدهای نفتی سخن می‌گفت افزود: «به دلیل وجود نداشتن گاز برای صادرات در ایران ارتباط چندانی میان آنچه که اوپک گازی گفته می‌شود با کسری بودجه سال 88 وجود ندارد».

دکتر درخشان با اشاره به افزایش مصرف گاز در زمستان گفت: «در این فصل حتی گازی که باید به میادین برای تولید نفت تزریق شود برخلاف برنامه‌ها برای مصرف به شبکه منتقل می‌شود».

این کارشناس اقتصاد انرژی در عین حال تاکید کرد: «در ایران پتانسیل‌های خوبی وجود دارد و به شرط آنکه درست از میادین برداشت کنید می‌توانیم نسبت به آینده بسیار امیدوار باشیم».

دکتر درخشان با بیان اینکه اکنون نمی‌توان و نباید در اقتصاد اشتباه کرد اظهار داشت: «در حال حاضر به دلیل شرایط خاص و خطیری که در آن قرار داریم هر اشتباهی در اقتصاد برای ایران بسیار خطرناک و جدی است. در واقع اکنون اقتصاد ما تحمل اشتباه بزرگ را ندارد بنابراین در تدوین و تصویب برنامه‌ها باید دقت بیشتری داشت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین