کد خبر: ۸۴۷۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

شهروندان نا آگاه، قربانیان فیشینگ

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به افزایش جرائم مالی در حوزه پلیس فتا بر لزوم دقت بیشتر هم‌وطنان عزیز در خصوص خریدهای اینترنتی و ربات‌های شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد.
شهروندان نا آگاه، قربانیان فیشینگ
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ احسان بهمنی در تشریح این خبر گفت: با توجه به پرونده‌های واصله با موضوع برداشت اینترنتی غیرمجاز و کلاهبرداری رایانه‌ای در سه ماهه سال جاری جرائم مالی سیر صعودی داشته که نشان می دهد مجرمان سایبری با روش‌های مختلف اقدام به فریب هم‌وطنان کرده و هرروز بر قربانیان این جرائم افزوده می‌شود.

وی افزود: متأسفانه کاربران فضای اینترنت اکثراً به دلیل آگاهی و دانش پایین نسبت به اقدامات بانکی، خریدهای آنلاین، ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی، عدم اعمال تنظیمات امنیتی برنامه‌ها و مرورگرها و بعضاً تبلیغات وسوسه‌انگیز با عناوینی همچون شارژ با قیمت پایین، اینترنت رایگان، و ... در دام مجرمان سایبری افتاده و حساب بانکی خود را خالی می‌بینند.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: کلاهبرداری فیشینگ از جمله جرایم پرتکرار فضای مجازی محسوب می‌شود که در صورت عدم آگاهی کاربران، می‌تواند سرقت اطلاعات بویژه اطلاعات مالی و برداشت‌های غیرمجاز را به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌وطنان باید هوشیار باشند و به‌هیچ‌وجه چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی به افرادی که شناخت کافی از آن‌ها ندارند اعتماد نکنند و با مطالعه و یادگیری در مورد نحوه پرداخت الکترونیکی و خرید اینترنتی در فضای مجازی و آشنایی با چگونگی تشخیص صفحات جعلی در دام کلاهبردان نیفتند.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان در پایان از عموم مردم قدرشناس استان خواست تا ضمن برقراری پیامک بانکی به‌ محض مواجهه با کسر مبلغ از حساب، سریعاً نسبت به تعویض رمزهای کارت و مسدودی آن اقدام و با دریافت صورتحساب بانکی و مستندات به پلیس فتا مراجعه نمایند و در صورت نیاز به ارتباط از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین