کد خبر: ۸۴۸۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
مردم باید احساس کنند که تمام نیاز خود را از صداوسیما دریافت می‌کنند

قالیباف: صداوسیما باید همه مردم از هر تفکر و دیدگاهی را بپذیرد

رئیس مجلس گفت: صداوسیما نیازمند کمک ما در همه ابعاد اعم از پشتیبانی، ایده و ... است و همه ما باید برای این کار بسیج شویم؛ البته صداوسیما باید بستر این کار را فراهم کرده و همه مردم از هر تفکر و دیدگاهی را در آغوش بگیرد.
قالیباف: صداوسیما باید همه مردم از هر تفکر و دیدگاهی را بپذیرد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سومین نشست افق تحول رسانه ملی که صبح امروز (سه‌شنبه، ۶ تیر ماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید قربان، خطاب به حضار با بیان اینکه شما فرماندهان عرصه جنگ اساسی امروز جمهوری اسلامی با دشمنان و استکبار هستید، گفت: پس از وقایع تیرماه سال ۱۳۶۰ و شهادت شهید بهشتی (ره) تا پایان این سال و عملیات فتح‌المبین یک تحول عظیم در عرصه دوران دفاع مقدس رخ داد که لازم است از تجربیاتش برای امروز استفاده کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن ما هیچگاه دست از توطئه علیه ما برنداشته است، عنوان کرد: هرکجا دشمن نتوانسته علیه ما اقدامی کند، عرضه و توان آن را نداشته و بدانیم که اگر داشت، دریغ نمی‌کرد.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه امروز در عرصه دو جنگ ترکیبی و رسانه‌ای و جنگ اقتصادی قرار داریم، اضافه کرد: اگر روزی دشمن با استفاده از گروهک‌های کومله، دموکرات، منافقین و ... اقدامی علیه کشور انجام می‌داد تا سرزمین ما را تجزیه کند، امروز با قدرت بیشتر این کار را انجام می‌دهد، اما تفاوت در این است که اکنون تلاش می‌کند اذهان را در دست بگیرد از این رو باید بدانیم هر ذهنی را که بگیرند و به سمت خود هدایت کنند، به همان اندازه توانسته‌اند کشور را تجزیه کرده و برای ما مشکل درست کنند از این رو باید در این جنگ محکم بایستیم؛ در حقیقت جنگ سخت ما تبدیل به جنگ نرم سایبری شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه صداوسیما را پرچمدار جنگ رسانه‌ای معرفی کرد و افزود: اگر پایان سال ۱۳۵۹ و جریان بنی صدر و عزل او را در کنار امکانات آن زمان خود در جنگ ببینیم و با امروز مقایسه کنیم، می‌بینیم که وضعیت امروز ما بسیار بهتر است، اما همان زمان هم پس از سپردن کار به مردم توانستیم در کمتر از چند ماه خود را پیدا کرده و عملیات عظیم فتح‌المبین را در عید همان سال انجام دهیم و به‌دنبال آن عملیات موفقیت آمیز بیت‌المقدس را برای آزادسازی خرمشهر داشتیم.

صداوسیما باید بستر را فراهم کند و همه را در آغوش بگیرد

وی در ادامه گفت: صداوسیما به عنوان محلی که پرچمدار بوده و بزرگ‌ترین ابزار ماست، نیازمند کمک ما در همه ابعاد اعم از پشتیبانی، ایده و ... است و همه ما باید برای این کار بسیج شویم؛ البته صداوسیما باید این بستر را فراهم کرده و همه مردم از هر تفکر و دیدگاهی را در آغوش بگیرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان تأکید کرد: ما نمی‌توانیم با حساب و کتاب امکانات، در برابر دشمن پیروز شویم بلکه باید خالصانه و با هر عِدّه و عُدّه‌ای که داریم اقدام کنیم. اینجا نیز عدالت، عقلانیت و معنویت لازم است تا شامل «وَیَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ» خداوند شویم و نباید غیر از این فکر کنیم.

وی با بیان این که صداوسیما باید مخاطب شناسی را به صورت دقیق و جدی در دستور کار داشته باشد، گفت: یکی از موضوعات ضروری مورد تأکید رهبر انقلاب، جهاد تبیین است که تصور می‌کنم بخش عمده این رسالت برعهده دوستان صداوسیما است.

رئیس قوه مقننه همچنین با بیان اینکه جهاد تولید ایده و نظر نیز مهم است اضافه کرد: پایه‌های جهاد تبیین همین تولیدات ایده با حفظ زمان شناسی است چرا که رساندن سخن درست و استوار به مخاطب، آن هم در زمان طلایی بسیار مهم است.

هیچ بهانه‌ای برای خاصّه‌کاری مورد پذیرش نیست

وی در ادامه با بیان اینکه تبیین باید برای همه مردم، اقشار، سنین و برای عامه مردم صورت گیرد، عنوان کرد: تفکیک مردم اشتباه است چرا که عملیات و جنگ ما نیازمند این تبیین است و ما باید با محتوای دقیق این تبیین را انجام دهیم تا همه اقشار با فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های مختلف سیاسی و... در زمان مناسب و با محتوای مناسب مخاطب ما قرار گیرند.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه نباید هیچ بهانه‌ای برای خاصه کاری داشته باشیم، اظهار داشت: این حق الناسی بر گردن ماست که تلاش کنیم تا جوان ما به دامن دشمن نیفتد.

فرهنگ مانند خورشید بر همه اقشار می‌تابد

رئیس مجلس در ادامه این موضوع با بیان اینکه سردار سلیمانی برای حضور در جبهه مقاومت علیه داعش هیچگاه از مردمی که از آن‌ها دفاع می‌کرد سوال نکرد که از چه قشری هستند، یادآور شد: او همه امکانات را برای کمک به مردم از هر قشر و دین و مذهبی به کار گرفت و سوالی از اعتقادات آن‌ها نکرد؛ ما نیز باید این نکته را بدانیم که خوراک و محتوایی که قرار است تولید کنیم باید به نیاز‌های همه مردم پاسخ دهد. نمی‌توان گفت تحلیل را از ما دریافت کن، اما سبک زندگی را از جای دیگر بگیر و نمی‌توان گفت گزارش خبری را از ما بگیر و بقیه محتوا را از جای دیگر دریافت کن. مردم باید احساس کنند که تمام نیاز خود را از صداوسیما دریافت می‌کنند و ما باید در حوزه پشتیبانی این ظرفیت را فراهم کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه فرهنگ مانند خورشید است که وقتی تابید باید بر همه بتابد، به خاطره‌ای از دوران حضور خود در ناجا اشاره کرد و افزود: آن زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به من فرمودند توجه کنید که باید برای تأمین امنیت همه شهروندان با هر گرایش و سلیقه‌ای مانند خورشید باشید، ممکن است فردی تمام شب را عبادت کرده باشد یا ممکن است فردی تا صبح معصیت کرده باشد، اما وقتی خورشید طلوع کرد و تابید تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد و شما نیز باید مانند خورشید باشید.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی (ره)، گفت: ایشان معتقد است که ما با حداقل اشتراکات می‌توانیم کنار هم قرار گرفته و کار کنیم و اتفاقا حوزه فرهنگ نیازمند وحدت است.

قالیباف تأکید کرد: شهید بهشتی لازمه استقلال را استفاده از همه ظرفیت ملت می‌دانست و همین مناعت طبع، نظر بلند و صبر او بود که باعث شد با مدارا و مدیریت درست، انسجام را به‌صورت جذب حداکثری در میدان ایجاد کند. شهید بهشتی این را ثابت کرد که مسیر پیشرفت هیچ منافاتی با رعایت الزامات دینی و انقلابی ندارد و امروز هرگاه در سیاست، فرهنگ و اقتصاد دچار مشکل شدیم به این دلیل بوده که از این مسیر فاصله گرفته ایم.

در میدان فرهنگ، زمان حرف اول را می‌زند/ تولید محتوا نیاز به حضور مردم دارد

وی در ادامه با اشاره به دومین موضوع مهم برای صداوسیما یعنی اهمیت تأمین محتوا عنوان کرد: در جنگ شناختی نیازمند محتوای جدی و اثرگذار برای طیف‌های مختلف هستیم و البته توجه کنیم که در بحث تولید محتوا، زمان حرف اول را می‌زند و محتوای لازم و دقیق باید در زمان خود انجام شود. 

قالیباف در ادامه با بیان اینکه راهی جز بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس نداریم، گفت: دفاع مقدس متکی بر مردم بود و از این رو در حوزه محتوا بیاد سراغ مردم برویم. امروز از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تقدیر شد، او فردی بود که هیچ تشکیلاتی نداشت و از ظرفیت مردم استفاده کرد و هیچ بهانه‌ای در کار نیاورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین